"Ne tot intrebam retoric de ce nu facem autostrazi. Trebuie sa tinem cont ca 3% (din PIB), limita pe care ne-o propunem pentru deficit bugetar, insemna in 2000 mai putin de 1 miliard de euro, iar azi insemana peste 3 miliarde euro", a spus Isarescu, citat de NewsIn.

Guvernatorul BNR a explicat ca absorbtia fondurilor structurale constituie in prezent una dintre principalele probleme ale economiei romanesti si este importanta, deoarece in acest fel Romania poate grabi procesul de convergenta reala fara a crea dezechilibre economice.

"Banuiesc ca va fi vital sa alergam, dar sa nu cadem de pe cal", a declarat Isarescu, referitor la nevoia economiei de crestere in continuare intr-un ritm rapid, dar care sa nu adanceasca dezechilibrele macroeconomice.

El a adaugat ca nu are rost "sa vorbim de deficit bugetar adancit prin cheltuieli in infrastructura, in conditiile in care Romania are proiecte neterminate inca din anul 2000, un exemplu fiind soseaua de centura a Sibiului".

Citeste si:

Isarescu a reamintit ca trebuie pastrat echilibrul intre convergenta nominala si cea reala.

El a mentionat sa utilizarea fondurilor structurale este corelata si cu evolutia si structura sistemului bancar, si ca legatura dintre cele doua este de "stimulare reciproca".

"Gradul de intermediere financiara, unul dintre principalele motive de ingrijorare, era in 2000, la inceputul actualului ciclu de redresare economica, la cel mai scazut nivel din Europa, de 9% (din PIB). Sistemul bancar a ajuns in momentul la care trebuie sa se gandeasca mai putin la cote de piata si mai mult la prudenta si soliditate", a mai spus Isarescu.

La sfarsitul anului trecut, intermedierea financiara, care reprezinta ponderea creditului neguvernamental in produsul intern brut (PIB), a ajuns in Romania la circa 39% din PIB.