"Romania va face toate demersurile necesare sa termine cat mai repede lucrarile de transport rutier si feroviar la care s-a angajat. In prezent, licitatia pentru stabilirea constructorului pe partea romaneasca a fost contestata de firma Astraldi. La noi, in Romania, contestarea licitatiilor este un sport national. In prezent se bat doua oferte, una este de 67 milioane de euro si cealalta de 72 de milioane. Ceea ce este sigur este termenul limita in care trebuie finalizate lucrarile infrastructura pe teritoriul Romaniei si anume 31 decembrie 2010", a declarat Berceanu, referindu-se la stadiul lucrarilor in care se afla podul.

De asemenea, cei doi ministrii ai Transporturilor din Romania si Bulgaria au mai stabilit ca, pana la 31 martie, sa aiba loc o intalnire tehnica in care sa se stabileasca modalitatea in care firma care construieste podul sa aiba acces la o suprafata mai mare de teren pe partea romaneasca.

"In prezent, avem in lucru doua hotarari de Guvern prin care vor fi expropriati aproximativ 13.000 de metri patrati de teren, urmand ca cele mai multe discutii sa fie purtate cu cei de la Romsilva care detine cea mai mare parte din teren", a spus Berceanu, citat de NewsIn.

De asemenea, s-a stabilit constructia a altor doua poduri peste Dunare, ce vor lega localitatile Bechet-Oreahovo si Calarasi-Silistra. De asemenea, pana in vara, vor fi inaugurate doua noi curse de ferryboat intre localitatile Nicopole-Turnu Magurele si Calarasi - Silistra.

Cei doi ministri au mai discutat crearea unui bloc multifunctional pentru supravegherea spatiului aerian dintre cele doua tari. "Am decis ca liderul acestui bloc multifunctional sa fie Romania si sa facem impreuna demersurile catre Uniunea Europeana pentru a obtine o finantare de 2,5 milioane de euro, urmand ca atat Romania, cat si Bulgaria sa mai contribuie fiecare cu cate 1,25 milioane euro pentru crearea acestui obiectiv care este al 2-lea sau al 3-lea din Europa", a declarat Radu Berceanu.