"Bechtel are un contract avantajos pentru ei si dezavantajos pentru noi. Din acest contract noi avem pretentia sa stim ce platim. Am stabilit trei puncte cu reprezentantii Bechtel si anume programul pe 2009, programul pana in 2012 si problemele legate de portiunea de la Brasov pana la Cluj", a declarat Berceanu, citat de NewsIn.

El a mentionat ca a mai stabilit cu firma americana ca in 2009 sa ii plateasca 440 milioane euro din care 150 de milioane de euro datorii din 2008.

"Am mai ajuns la intelegere cu Bechtel ca nu vom mai plati avansul de 150 de milioane de euro cum se facea pana acum, ci o sa platim pe masura ce se lucreaza. In contract era stipulat ca plata sa fie facuta la 25 de zile, ceea ce punea probleme deoarece trebuiau facute multe demersuri ca sa obtinem bani de la buget. Astfel, am ajuns la intelegerea ca sa prelungim termenul din contract de la 25 de zile la 35-40 de zile a platii facturilor decontarilor lunare", a spus Berceanu.

Ministrul transporturilor a mai spus ca le-a propus celor de la Bechtel ca pana in 2012 sa finalizeze lucrarile de la Campia Turzii pana la granita.

"Am propus firmei constructoare ca de la Brasov la Cluj, Bechtel sa renunte la lucrari si Ministerul Transporturilor sa scoata la licitatie internationala pentru concesionarea acestei portiuni." Astfel, la licitatie poate participa si Bechtel, dar si alte firme.