“Diferenta dintre tara noastra si cele mai dezvoltate state din Uniunea Europeana este foarte mare, atat in ceea ce priveste cheltuielile pentru infrastructura, cat si infrastructurii existente. Daca se mentine rata de 30% de crestere din acest sector, Romania va avea nevoie intre 130 si 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere", spune Iulian Circiumaru, consultant A.T. Kearney.

Avand o rata anuala de crestere a investitiilor alocate infrastructurii de 30% pana in 2012, Romania are cea mai dinamica piata de constructii de drumuri din regiune, fiind urmata de Rusia si Slovacia, care si-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% si, respectiv, 20% annual in urmatorii patru ani, se mai arata in analiza A.T. Kearney. ”Chiar daca piata romaneasca va creste cu 30% anual pana in 2012, in vreme ce piata poloneza va avansa doar cu 11%. Polonia a investit anul trecut in infrastructura rutiera un buget de 4,5 ori mai mare decat cel alocat in Romania in acest sector”, mentioneaza Circiumaru.

In ultimii ani, interesul strainilor care doreau sa investeasca in Romania in businessul de outsorcing a scazut treptat au din cauza infrastructurii defectuoase si a cresterilor salariale semnificative. In 2006, Romania ocupa locul 24 in topul destinatiilor de outsourcing, iar in prezent a picat pe locul 33, potrivit A.T.Kearney.

Cu toate acestea, Romania ramane o destinatie preferata pentru firmele care isi doresc sa investeasca in infrastructura, avand in vedere ca guvernul va aloca 10 miliarde de euro in 2009 pentru dezvoltarea infrastructurii publice.