"Solutia pentru CFR Marfa este pregatirea pentru privatizare si, probabil, undeva la sfarsitul anul viitor privatizarea. Incercam sa facem o privatizare in conditii foarte bune, de aceea nu ne propunem sa scoatem societatea la privatizare la sfarsitul anului viitor, cand sper ca revigorarea economica va aparea si deci climatul si ofertele vor putea sa fie altele", a declarat oficialul de la MTI.

Berceanu a precizat ca intentioneaza sa vanda compania feroviara de marfa cu capital de stat doar dupa ce o face "atractiva" si doar catre investitori din domeniul feroviar, in urma unei licitatii internationale.

"Ceea ce as dori este ca banii obtinuti dintr-o astfel de tranzactie sa ramana in sistemul feroviar, adica sa-i putem utiliza la CFR Calatori si la CFR Infrastructura pentru investitii, atat in liniile de cale ferate, ca ele sa ajunga in sfarsit la un standard de viteza, dar bineinteles si in ceea ce priveste vagoane si alte lucruri necesare, in asa fel incat pe viitor tentatia de a calatori cu trenul sa fie suficient de mare incat compania sa fie mult mai echilibrata din punct de vedere economic", a precizat Berceanu.

Potrivit estimarii ministerului transporturilor, CFR Marfa ar putea fi privatizata pe "miliarde de euro".

"CFR Marfa se afla intr-o competitie cu alti operatori de marfa, mai ales straini, care sunt din ce in ce mai insistenti pentru a intra pe piata romaneasca. Romania este o tara cu potential si mai ales e o tara cu iesire la portul Constanta, trafic de containere si asa mai departe", a adaugat Berceanu.

Fostul ministru al Transporturilor, liberalul Ludovic Orban declara, in octombrie 2008, ca privatizarea CFR Marfa va avea loc in 2009, compania fiind evaluata la circa un miliard de euro.