Valorile materiale sint mai importante in Europa Centrala si de Est comparativ cu zona Occidentala. Locuitorii din Europa de Est sint mult mai concentrati pe dezvoltarea carierei si pe cresterea consumului, potrivit unui studiu realizat de institutul de cercetare a pietei, GfK. Daca in Europa de Vest 39% dintre persoanele intervievate au declarat ca doresc sa consume mai mult, in zona central si est-europeana procentul ajunge la 42%.

Disponibilitatea consumatorilor de a cumpara mai multe produse difera mult de la tara la tara. Dintre est-europeni, romanii sint cei mai putin interesati de acest aspect, doar 24% dintre acestia intentionind sa consume mai mult in viitorul apropiat. Pe locurile urmatoare se afla Ungaria (36%), Bulgaria (37%), Slovacia (39%), Rusia (40%) si Ucraina (41%). GfK mentioneaza ca pozitia in clasament nu reflecta nivelul de dezvoltare economica sau sociala a tarii respective, ci este de fapt expresia atitudinii populatiei. Jumatatea superioara a clasamentului este ocupata de Cehia, unde 47% dintre consumatori doresc sa cumpere mai mult, in Croatia procentul este de 50%, iar in Serbia si Muntenegru si Bosnia-Hertegovina de 51%. Polonia detine cel mai mare procent de optimisti in privinta consumului, 55%.

Est-europenii sint materialisti

Citeste si:

Potrivit studiului, in Europa Centrala si de Est consumul este mai important decit in Vest si include o serie de aspecte diferite, pornind de la satisfacerea unor nevoi de baza pina la reflectarea personalitatii, a stilului de viata si a succesului. Privite comparativ, valorile si nevoile consumatorilor din cele doua regiuni ale continentului contin diferente semnificative. In timp ce 62% dintre vestici sint mai interesati de dezvoltarea personala decit de agonisirea de bunuri materiale, aproape 46% dintre locuitorii din zona centrala si de est a Europei au o atitudine materialista.

Pretul nu conteaza atit de mult

In ceea ce priveste pretul, acesta este considerat in general mult mai important pentru europenii din estul si centrul continentului. Ceva mai mult de jumatate dintre respondentii din Europa Centrala si de Est au declarat ca pretul este cel mai important element, preferind produse ieftine celor de calitate superioara, dar mai scumpe. In Vest, procentul este undeva sub jumatate, mai exact 49%.