Astfel, la capitolul impozit pe profit, apar modificari in ce priveste regimul fiscal aplicabil sediilor permanente ale persoanelor juridice romane implicate in operatiuni de reorganizare si regimul fiscal aplicabil "societatilor europene" si "societatilor cooperative europene", infiintate potrivit legislatiei europene, relateaza NewsIn.

Referitor la taxa pe valoarea adaugata (TVA), Romania trebuie sa transpuna documentele obligatorii pentru toate statele membre de la 1 ianuarie 2010 despre locul de prestare a serviciilor, normele detaliate privind rambursarea TVA catre persoane impozabile stabilite in alt stat membru decat statul membru de rambursare, combaterea fraudei fiscale legate de operatiunile intracomunitare.

Principala masura consta in introducerea posibilitatii persoanelor impozabile de a depune cererile de rambursare la autoritatea fiscala din statul in care sunt stabilite, urmand ca autoritatea fiscala sa transmita electronic cererea in statul membru care trebuie sa faca rambursarea, respectiv cel in care s-au realizat cumpararile.

"De la aceste reguli generale exista exceptii stabilite expres de directiva: serviciile legate de bunuri imobile, care se vor impozita la locul unde se afla bunul imobil, serviciile de restaurant si catering care se vor impozita la locul prestarii efective", se mai precizeaza in proiect.

De asemenea, trebuie introdusa in Codul Fiscal obligatia persoanelor impozabile de a depune lunar declaratii recapitulative pentru serviciile prestate catre persoane impozabile stabilite in comunitate, asemenea celor care se depun in prezent pentru livrari si achizitii intracomunitare de bunuri.

In schimb, vor fi eliminate din Codul fiscal prevederile care vizeaza obligativitatea inscrierii unor informatii suplimentare in facturi pe langa cele impuse de Directiva 2006/112/CE, pentru ca Romania sa evite declansarea procedurii de infringement in acest domeniu.

Din punct de vedere al accizelor, Romania trebuie sa-si modifice si sa completeze unele definitii ale operatorilor economici ce efectueaza operatiuni cu produse accizabile (de exemplu destinatar inregistrat, expeditor inregistrat), precum si sa-si redefinineasca momentul de eliberare pentru consum a produselor supuse accizelor armonizate.

De asemenea, e nevoie de definirea expresa a platitorilor de accize in cazul produselor supuse accizelor armonizate, crearea cadrului juridic pentru introducerea sistemului informatizat pentru facilitarea si monitorizarea circulatiei intracomunitare a produselor accizabile in regim suspensiv de accize (EMCS), introducerea posibilitatii de impartire a responsabilitatii de garantare a riscului de neplata a accizelor care ar putea deveni exigibile si stabilirea regimului accizelor pentru lipsurile si pierderile de produse accizabile in afara regimului suspensiv de accize (produse cu accize platite).

Se elimina astfel din sfera de aplicare a accizelor produsele pentru care accizele sunt stabilite in cote procentuale, respectiv confectii din blanuri naturale, articole din cristal, bijuterii din aur si/sau din platina, produse de parfumerie, arme si arme de vanatoare, altele decat cele de uz militar, iahturi si alte nave si ambarcatiuni cu sau fara motor pentru agrement, motoare cu putere peste 25 CP destinate iahturilor si altor nave si ambarcatiuni pentru agrement.

In domeniul accizelor se mai stabilesc si dispozitii tranzitorii pentru deplasarile de produse accizabile in regim suspensiv de accize catre alte state membre care nu au adoptat sistemul informatizat.