„Autostrada Transilvania: Lucrarile de constructie pe tronsonul Turda - Gilau sunt finalizate in proportie de 81%. Lucrarile de constructie in perioada urmatoare sunt concentrate pe finalizarea structurilor si pe lucrari de imbracaminti rutiere. Pana in prezent s-a asternut asfalt pe 30 de kilometri de autostrada, pe 17 dintre acestia fiind instalat deja stratul final de uzura”, se arata intr-un comunicat de presa de luni al Bechtel, potrivit Newsin.

Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al proiectului Autostrada Transilvania, a precizat prin intermediul unui comunicat de presa ca lucrarile sunt in grafic.

„In ultimele luni a fost o mobilizare exemplara, atat din partea noastra, cat si din partea autoritatilor care ne-au oferit conditiile necesare pentru avansarea lucrarilor, asigurandu-ne o finantare constanta si suficienta si acces la teren prin relocarea tuturor utilitatilor. Suntem in grafic cu angajamentele asumate in Protocolul semnat cu Ministerul Transportului si CNADNR la inceputul anului. In momentul de fata instalam parapetii si gardurile de protectie, iar in scurt timp trecem la marcajele rutiere”, a declarat Sgarcitu.

Potrivit comunicatului de presa, se avanseaza cu lucrarile de constructie la benzile de intoarcere de pe sectiunea 2B, strategic pozitionate in doua puncte de pe autostrada, la km 12+700 si 44+500, pentru a ajuta/asista conducatorii auto sa se intoarca din traseu, in cazul in care gresesc sau trec de nodul rutier.

La km 49, potrivit constructorului, se afla lucrarile care au necesitat cele mai adanci sapaturi. “La sfarsitul acestei saptamani se va finaliza turnarea placii de suprabetonare la viaductul de la km 49+125, toate cele 128 de grinzi U necesare constructiei viaductului fiind deja instalate. La km 49 se afla cel mai adanc debleu din cadrul acestei sectiuni, sapaturile ajungand la o adancime maxima de 45 m; numai in aceasta zona s-au excavat peste 1,5 milioane metri cubi de material”, se arata in documentul mentionat.

Bechtel mai anunta ca nu lucreaza doar la sectiunea 2B a autostrazii, pe raza judetului Cluj, ci si in Bihor. „In paralel, pe sectiunea 3C (Surplacu de Barcau-Bors) se lucreaza in 23 de puncte de lucru aflate in zona prioritara de lucru intre km 13 si 30; se lucreaza la viaductul de la Suplacu de Barcau, cel mai mare viaduct al intregului Proiect, unde au inceput lucrarile de instalare a grinzilor de tip U”, se arata in comunicatul de presa.

Proiectul Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Cu o lungime de 415 km, pe patru benzi, autostrada porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la granita cu Ungaria langa Oradea, in campia Crisanei. Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Autostrada are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere. Beneficiarul acestui proiect de infrastructura este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, Inc. impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi A.S din Turcia.