In urma cu doua luni, Cartel Alfa atragea public atentia asupra unui act de ilegalitate pe care Guvernul l-ar comite prin infiintarea Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS), deoarece este vorba despre infiintarea unei agentii cu personal de sase ori mai numeros decat al celei pe care urma sa o inlocuiasca, pe fondul masurilor de desfiintare sau restructurare a agentiilor de stat, scrie NewsIn.

"Cat priveste centrul nou infiintat (CIAS), acesta ar urma sa inlocuiasca Serviciul de Investigatii Transport Aerian (SITA), un serviciu cu doar cinci salariati, in timp ce CIAS are prevazuta in organigrama angajarea a pana la 30 de salariati, director general si consiliu de conducere format din pana la sapte persoane, cu indemnizatiile motivante aferente", se mai arata in scrisoarea deschisa.

De asemenea, in documentul semnat de presedintele Cartel Alfa, Bogdan Hossu, se precizeaza ca Ordonanta de urgenta pentru infiintarea noii agentii a fost adoptata fara consultarea partenerilor sociali.

Sindicalistii sunt nemultumiti si pentru ca pe 17 noiembrie, Ministerul Transporturilor a publicat pe site proiectul de Hotarare de Guvern privind aprobarea regulamentului de organizare si functionare a Centrului de Investigatii si analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile - CIAS, specificand ca "Proiectul de hotarare este supus avizarii de catre Consiliul Legislativ si Consiliul Economic si Social".

Cartel Alfa sustine ca nu poate fi de acord cu actele normative deoarece la elaborarea lor s-a incalcat Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica si nici nu s-a cerut avizul Consiliului Economic si Social.

Cartel Alfa mai precizeaza ca potrivit art. 6, alin 3 din OUG 26/2009, "CIAS va capusa practic RA-AACR (cu venituri integral proprii), preluand 75% din tariful perceput de aceasta regie pentru supravegherea mentinerii obiectivelor necesare sigurantei pasagerilor pe aeroporturile internationale".

"Desi in nota de fundamentare se mentioneaza ca CIAS va avea personalitate juridica si autonomie financiara asigurata din venituri proprii, in realitate acest centru nu se poate autofinanta, centrul fiind un organism de investigare tehnica a accidentelor si incidentelor din aviatia civila care nu percepe taxe, el trebuind practic finantat din veniturile speciale ale bugetului de stat, conform art. 17din Legea nr. 794/2001", se mai arata in document.