Incepand de astazi, pe site-ul Ministerului Sanatatii (MS) este in dezbatere publica proiectul de hotarare de guvern de introducere a taxei pe produsele fast-food, similara taxei pe viciu, masura ce ar putea aduce fonduri suplimentare pentru sustinerea programelor de sanatate.
Noua taxa va reprezenta un procent din vanzarea produselor fast-food, iar fondurile ce vor fi colectate vor fi utilizate pentru suplimentarea fondurilor necesare derularii programelor de sanatate si a celor de investitii in infrastructura din sistem, potrivit lui Attila Cseke (foto), ministrul Sanatatii.

Comisia de nutritie a ministerului urmeaza sa stabileasca detaliile privind modul de aplicare a conceptului si se vor organiza intalniri cu producatorii si cu cei avizati in aceasta masura, se precizeaza intr-un comunicat de presa emis de MS.

Cseke a mai subliniat ca 2010 va fi un an dificil pentru sistemul sanitar, bugetul de anul acesta fiind de 4.191,6 milioane de lei, in usoara crestere fata de nivelul de 4.044,6 milioane de lei din 2009.

“Nu sunt multumit de bugetul alocat domeniului sanitar, este un buget pentru un an de criza. Asa cum s-a aratat si in raportul privind sistemul sanitar din anul 2008 al Comisiei Prezidentiale, este nevoie de un procent de 6% alocat din PIB in 4-7 ani”, a mai adaugat Cseke Attila.

Afla de ce sistemul sanitar romanesc risca sa intre in colaps anul acesta (analiza) si ce efecte va avea subfinantarea sistemului in sectorul farmaceutic.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri