Marin Anton, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a afirmat, in cadrul dezbaterilor, ca extinderea liniei de metrou in cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai defavorizate din perspectiva retelei de transport in comun, reprezinta o lucrare de interes national.

"Reteaua de metrou detine doar 3,5% din lungimea de transport public a orasului si circa 25% din cererea de transport este preluata de catre metrou. Media pe zilele lucratoare depaseste in mod frecvent numarul de 600.000 de calatori transportati. Punerea in functiune a noii magistrale va duce la sporirea numarului cu cel putin 200.000 de persoane zilnic, ducand trasnportul cu metroul la minim 35% din numarul celor care utilizeaza mijlocele de transport public", a spus Anton, citat de NewsIn.

Comisia de industrii a Camerei Deputatilor a intocmit un raport favorabil ce a fost adoptat cu unanimitate de voturi. Camera decizionala este Senatul.

Costul total al noului tronson este de 883.000.000 euro si se preconizeaza ca va fi terminat in 2015. Din aceasta suma, 395.000.000 euro reprezinta imprumutul contractat cu Banca Europeana de Investitii.