UPC Romania, Romania’s third largest landline operator, reported a 6% fall in number of subscribers for TV services, however the loss was wiped out by the growth on telephony and internet services, reads a report of Liberty Global.
On analog cable TV tier, the operator reported a 15% decline, from 1.26 million users, in September last year, down to 1.07 million in September 2008.

The digital TV segment registered a nearly 275% growth, from 19.600 subscribers in first nine months last year, up to 73,300 clients for this year’s similar interval. The loss on the analog TV service, was compensated with the advance of digital service, however there is no major nationwide coverage.

On satellite television broadcast for home reception (DTH), UPC Romania, actively involved in the market with Focussat brand, registered a nearly 60% growth, from 86,500 users, at the end of last year’s third quarter to approximately 138,000 clients this year.

DTH services market peaked 75 million euros last year, and for this year, players forecast a 60% growth, up to 120 million euros.

As for broadband segment, the company enhances portfolio by 42% up to 225,300 clients from 157,700 clients for internet service last year.

By this yearend, the operator estimates the number of Internet users will reach 9 million, and number of connections will exceed 7.5 million.

As for landline services, UPC Romania reported 120 thousand clients in September, up 50% from last year.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri