Asesoft Net, personalized web applications provider, said its net revenues grew 50% in 2009 to €700,000 from a year earlier and is confident in achieving 15-20% revenues growth in 2010.
ShopMania has been a key contributor to revenue, with 65% share, while web projects for outside customers generated 25% and other projects accounted for 10%.

These projects consisted in harnessing advertising contracts signed for other websites under Asesoft Net’s umbrella: InfoPortal.ro, Autoraid.ro, Filmoteca.ro and Bascalie.ro.

“We have adapted to the new environment, by putting intensive and extensive growth strategies in place, according to the challenges arising from the local and international markets”, said Arthur Radulescu (photo), chief executive of Asesoft Net, company established in 2004.

In 2009, ShopMania network expanded its reach into Czech Republic and Slovakia, the portal being accessible in 26 countries now.

The price comparison site attracted 80,000 unique visitors/day in Romania and 300,000 unique visitors across its entire network.

“If in Romania, the ad revenues generated by ShopMania.ro remained relatively stable, in the other 25 countries, the website recorded substantial revenue growth, for example in France, Italy or UK”, Radulescu added.

For 2010, Asesoft says the online services market will continue to trend upwards, while the key profit driver will be the mobile applications line on the back of higher smartphone penetration rate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri