Grupul german de asigurari Allianz a subscris in Europa Centrala si de Est prime brute in valoare totala de 1,057 miliarde de euro, in primele trei luni ale acestui an, in scadere cu 5% comparativ cu anul trecut, pe fondul declinului inregistrat in asigurarile de viata si sanatate.
Valoarea totala a primelor brute subscrise a atins nivelul de 1,057 miliarde euro, comparativ cu 1,115 miliarde euro in primul trimestru al anului trecut. Scaderea de 5% este in mare parte atribuita segmentului asigurarilor de viata si sanatate, care in anul care a trecut a beneficiat de efectele unice manifestate pe unele dintre piete.

In primele trei luni ale anului, Allianz a atras peste 100.000 de noi clienti, ajungand in prezent sa deserveasca 7,5 milioane de clienti in regiunea Europei Centrale si de Est. Fata de primul trimestru al anului precedent, Allianz a reusit sa isi creasca baza de clienti cu peste 5 procente.

Profitul operational a ramas la nivelul atins in anul precedent, de 65 milioane de euro.

Competitia acerba a dus la scaderea primei medii in auto

Defalcat, primele brute subscrise pe segmentul asigurarilor generale au atins valoarea de 774 milioane de euro in primul trimestru al anului 2011, comparativ cu 782 milioane de euro, valoare aferenta aceleiasi perioade din anul anterior. Ajustat cu efectele cursului de schimb valutar, nivelul primelor pe segmentul asigurarilor generale a scazut cu 1 procent.

Scaderea primelor brute subscrise a fost determinata in special de competitia acerba pe piata asigurarilor auto, care a dus la o scadere a primei medii, in special in Ungaria si in Romania.

„Companiile membre ale Grupului Allianz din Republica Ceha, Polonia si Rusia au reusit sa creasca pe segmentul asigurarilor generale, in special entitatile din Polonia si Rusia mentinandu-se pe tendinta de crestere inregistrata si in cel de-al patrulea trimestru al anului 2010”, se arata in comunicatul grupului.

Profitul operational in valoare de 46 milioane de euro aferent primelor trei luni ale anului 2011 a evidentiat o crestere de 1,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

Rata combinata la nivelul regiunii s-a imbunatatit, ajungand la 95,6 procente in primul trimestru al anului 2011, comparativ cu valoarea de 96,0 procente inregistrata in perioada similara a anului 2010.

Pe segmentul asigurarilor de viata si sanatate nivelul primelor a scazut cu 15,1 procente in regiunea Europei Centrale si de Est in primele trei luni ale anului 2011, atingand valoarea de 283 milioane de euro, comparativ cu suma de 333 milioane de euro corespunzatoare aceleiasi perioade a anului anterior.

Fata de cel de-al patrulea trimestru al anului 2010, afacerile pe segmentul asigurarilor de viata si sanatate au inregistrat o crestere de 25 de procente. Aceasta evolutie a fost determinata in principal de entitatile din Polonia si Ungaria.

Profitul operational trimestrial a scazut cu 7 procente, atingand valoarea de 20 milioane de euro, comparativ cu nivelul de 21 milioane de euro atins in primul trimestru al anului precedent.

Tot in primul trimestru al anului 2011, valoarea activelor in administrare s-a majorat cu 7 procente pana la valoarea de 9,1 miliarde de euro la sfarsitul lunii martie 2011, cresterea fiind sustinuta de toate pietele din regiune.

Numarul clientilor pe segmentul fondurilor de pensii la finalul primului trimestru al anului 2011 a fost de aproximativ 4,2 milioane de persoane, comparativ cu 4,7 milioane la finalul anului 2010, situatie generata de schimbarile legislative din Ungaria, unde cea mai mare parte a operatiunilor de administrare a pensiilor private obligatorii a fost transferata statului.

Allianz este prezent in Romania prin intermediul Allianz-Tiriac, cu operatiuni in domeniul asigurarilor si pensiilor private.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri