Dosarul a fost depus la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, la data de 20 iulie, iar procesul de fuziune va incepe dupa aprobarea acestuia de catre institutia de reglementare.

Operatiunea de fuziune este parte a planului strategic de dezvoltare a grupului in zona Europei Centrale si de Est. Scopul acestui plan il constituie cresterea eficientei operationale si imbunatatirea serviciilor aduse clientilor. Compania de pensii private, a doua linie de business a grupului in Romania, nu va fi afectata de acest proces, se arata in comunicatul companiei.

“Aceasta abordare va contribui la cresterea randamentului utilizarii capitalului prin procese operationale eficiente”, explica Gabor Kepecs, CEO Aegon Europa Centrala si de Est, membru in consiliul de administratie al grupului.

Procesul consta in trei etape majore: deschiderea de catre Aegon Polonia a sucursalei sale de asigurari de viata in Romania, dupa care vor urma in ordine, fuziunea transfrontaliera a acesteia cu Aegon Asigurari de Viata si integrarea operationala.

Citeste si:

“Efectele fuziunii vor consta in integrarea proceselor de back office si transferul de know-how. Parametrii colaborarii cu partenerii nostri raman insa neschimbati. Cu siguranta, efectul major va consta in cresterea calitatii serviciilor, precum si in largirea gamei de produse pe care le vom oferi clientilor”, a subliniat Silvia Sirb, CEO Asigurari de Viata si oficialul grupului olandez Aegon in Romania.

Aegon TuZ e prezenta pe piata poloneza inca din 1999 si a fost preluata de grupul financiar olandez in decembrie 2005. Compania dispune de expertiza in crearea si administrarea investitiilor pe termen lung si in programele de economisire. La sfarsitul anului 2010, Aegon TuZ ocupa locul patru in topul asiguratorilor activi in segmentul unit linked.

Grupul financiar Aegon ofera produse de asigurari de viata, pensii si administrarea activelor si are linii de business deschise in peste 20 de piete din America, Europa si Asia.

In momentul de fata, Aegon are aproximativ 27.000 angajati si peste 40.000.000 clienti in intreaga lume. Unul din obiectivele grupului este ca pana in anul 2015 sa devina lider pe toate pietele in care activeaza.