"In ciuda numarului de conexiuni la internet in crestere, serviciile de internet banking sunt folosite doar de 4% din populatia Romaniei. In Bulgaria, acest indicator se situeaza la 3%, in timp ce in Ungaria ajunge la 24%, iar in Polonia la 27%. In tarile nordice, cum ar fi Norvegia, indicatorul ajunge la 85%", a spus Cretu (foto).

In Romania, 47% din populatie are acces la Internet. Desi a crescut de la an la an, indicatorul ramane sub cel din Ungaria - 65% sau Polonia - 67%, scrie Mediafax.

"Daca 4% din romani folosec serviciile de internet banking, imaginati-va cat de putini oameni folosesc sau vor sa foloseasca tranzactiile efectuate de pe dispozitive mobile, in conditiile in care avem o rata a penetrarii telefoniei mobile de circa 130%. Ei insa prefera sa mearga la sucursalele bancilor pentru a efectua tranzactii, care constau in principal in scoaterea banilor de pe card", a spus reprezentantul PwC Romania.

Citeste si:

Telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) au o penetrare de 14% in totalul terminalelor, cu doua puncte procentuale sub media din Europa Centrala si de Est si cu opt puncte procentuale sub media globala.

Potrivit datelor prezentate de Cretu, piata locala a comertului electronic (e-commerce market) va atinge 647 milioane de euro, de la 527 milioane de euro in 2011, si va creste anual, in medie, cu 17% pana in 2016, la 1,14 miliarde de euro.