“Am depasit plafonul de 1 milion de carduri din care 430.000 beneficiaza de tehnologia contactless. Estimez ca cifra de 430.000 se va dubla la finalul T1 2015. Problema este ca in prezent doar 20.000 de clienti fac tranzactii contactless. De ce nu se fac de tranzactii contactless? Din patru motive: pentru ca nu exista indeajuns de multe carduri – si vor exista; pentru ca nu exista indeajuns de multe terminale – si vor exista; dar si pentru ca avem nevoie de educarea clientului dar si a comerciantului care foloseste contactless”, a declarat Cristian Lia, manager cards administration ING Bank Romania, in cadrul conferintei Banking 2.0 organizata de wall-street.ro, in parteneriat cu MasterCard si Telekom Romania.

ING este una dintre bancile locale care incearca sa migreze portofoliul de carduri spre tehnologia contactless. Cardurile ING a caror perioada de valabilitate expira sunt inlocuite cu altele care beneficiaza de tehnologia contactless.

“Mi s-a intamplat sa fac cumparaturi intr-unul dintre primii trei cei mai mari retaileri din Romania si mi s-a spus ca terminalul contactless nu functioneaza, desi cu o zi inainte facusem o tranzactie contactless la aceeasi casa. Din acest motiv spun ca inca mai trebuie lucrat la educatia comerciantilor”, a mentionat Cristian Lia.