Piata cardurilor din Romania are un nou lider dupa o rocada intre gigantii Visa si MasterCard. In contextul unei cresteri cu 30% a numarului de carduri in ultimii cinci ani (T2 2011 - T2 2016), MasterCard ajunge la o cota de piata de peste 51%, cu circa 8 milioane de unitati (MasterCard si Maestro), dintre care 160.000 sunt carduri de masa electronice.

WALL-STREET.RO a calculat utilizand informatii publice ale Visa, BNR si estimari din piata privind numarul de carduri American Express cum a fost impartita piata in ultimii 5 ani si cum arata clasamentul in iunie 2016. Aflati cotele de piata ale celor 2 giganti financiari din analiza Wall-Street Pro.

De mentionat ca BNR nu contorizeaza in raportari cardurile de masa electronice, pentru ca cei 3 emitenti (Edenred, Sodexo si Up Romania) nu raporteaza catre banca centrala, ci catre Ministerul de Finante, motiv pentru care MasterCard ar avea din datele BNR o cota de piata de 51% si de circa 52% daca sunt luate in calcul si cardurile de masa emise sub sigla MasterCard.

Vladimirescu precizeaza ca recenta cifra de crestere a numarului de unitati, de 30% in ultimii 5 ani, este rodul unor masuri luate de MasterCard cu multi ani in urma, iar principalul pilon de crestere a fost tehnologia contactless, lansata in premiera in Romania in 2008, la foarte scurt timp dupa lansarea europeana.

"Trebuie sa recunosc ca, pana cand nu am invatat cum sa gestionam lucrurile si unde trebuie sa interactionam cu stakeholderii astfel incat lucrurile sa se intample, nu am vazut mari cresteri. Dar atunci cand am apasat pedala de acceleratie si am investit masiv in piata multe milioane de euro de-a lungul anilor, atat in emitentii de carduri, cat si in acceptatori, furnizori de tehnologie si comercianti, cresterile au aparut", a spus general managerul MasterCard Romania.

2015, un an exploziv in ceea ce priveste platile contactless

Numarul de tranzactii contactless efectuate prin intermediul cardurilor Mastercard si Maestro a crescut in Romania cu peste 500% in 2015 fata de 2014, iar sumele tranzactionate cu carduri contactless au crescut de peste zece ori, una dintre cele mai ridicate rate de crestere din Europa.

"Este o crestere aproape unica in lume. Contactless-ul isi va continua evolutia fulminanta [...] In clipa in care Mega Image a inceput sa promoveze platile contactless si am avut un proiect care a imbunatatit experienta de plata, am schimbat si terminalele pe care se face acceptarea la ei, rata de crestere a fost exploziva. A crescut de la sub 5% tranzactii contactless la 40% in doar 3 luni de zile", a povestit managerul MasterCard.

Avem un competitor in fata, unul singur si acesta este numerarul - Cosmin Vladimirescu.

"Tehnologia este cartea mare pe care mizam ca sa combatem evaziunea fiscala, cat si lipsa incluziunii financiare. Zona urbana este destul de bine tehnologizata si dotata cu carduri si terminale de plata, dar in zona rurala inca nu s-a intamplat nimic", concluzioneaza Vladimirescu.