Profitabilitatea pe segmentul de asigurari RCA este legata direct atat de tarifele practicate, cat si de frecventa si dimensiunea daunelor platite. Atata vreme cat tarifele RCA nu sunt sustenabile, iar daunele pe vatamari corporale si morale sunt intr-o continua crestere, profitul este imposibil. Astfel, daca cineva imi spune ca face profit din RCA in Romania, nu il cred. In ultimii sapte ani a fost o "misiune imposibila", apreciaza Roland Groll, member of the managing Board, in cadrul Vienna Insurance Group (VIG) si responsabil de tara pentru Romania.

"Din punct de vedere istoric, piata RCA s-a dezvoltat dupa 2011 intr-o concurenta acerba de preturi intre Astra Asigurari si Carpatica Asig. Consecintele s-au vazut in cativa ani, la momentul despagubirilor. De aceea, trebuie sa ai un nivel de prime sustenabil pentru a constitui provizioane suficiente destinate viitoarelor solicitari de despagubire care vin si dupa cativa ani. Altfel, ajungi in faliment", a declarat Roland Groll (foto).

El arata ca in 2011, prima medie RCA se situa la 500 de lei, in medie, iar in prezent, ar fi nevoie ca aceasta sa fie cel putin dubla, astfel incat, piata de asigurari RCA sa devina profitabila. "De aceea, dupa disparitia Astra Asigurari si Carpatica Asig piata a cunoscut o crestere constanta a tarifelor RCA. Din punctul meu de vedere, de acum incolo am putea vedea o apropiere a ratei combinate de 100%. Pentru un «breakeven» este, totusi, mult prea devreme".

Pe baza datelor raportate, la 31 decembrie 2016 de catre Autoritatea de Supraveghere, rata combinata se situa la 108,48%. Adica la 100 de lei incasati, asiguratorii RCA au cheltuieli de 108 lei. VIG detine in Romania companiile de asigurari Asirom, Omniasig si BCR Asigurari de Viata.

In opinia sa, profitabilitatea pe segmentul de asigurari RCA este legata direct atat de tarifele practicate, cat si de frecventa si dimensiunea daunelor platite, unde exsita "potential" foarte mare de imbunatatire.

"Exista o situatie specifica in Romania si anume aceea ca transportatorii rutieri inegistreaza cele mai multe daune in afara tarii. Asadar, o mare parte a despagubirilor le platim pentru accidente in strainatate. Un alt pe care il vedem in piata RCA din Romania este legat de valoarea tot mai mare a daunelor pe vatamari corporale si morale platite, comparativ cu alte tari. Rezolvarea acestor aspecte ar ajuta RCA sa devina profitabil, fara a fi necesara o crestere a primelor de asigurare", a mai spus Roland Groll.

Grupul austriac de asigurari VIG a inregistrat prime brute subscrise in valoare de 533,4 milioane de euro in 2016, in Romania, in crestere cu 24,4% fata de anul anterior, acesta fiind cea mai mare crestere din cadrul grupului, dupa cea din tarile baltice. Potrivit rezultatelor financiare publicate joi de compania, in tarile baltice cresterea a fost de 136,4%, pana la 140,2 milioane de euro.

Toate companiile VIG, profitabile

"Toate cele trei companii au fost profitabile in 2016. Chiar si Asirom, care a subscris foarte mult RCA in perioada in care nu existau tarife plafonate. Cresterea din Romania a fost exceptionala, atingand cel mai ridicat nivel de 24,4%, in parte ca urmare a ajustarilor pietei", a spus Roland Groll. Cu toate acestea, amanagerul VIG a subliniat ca inca este nevoie de imbunatatire la nivelul randamentelor de capital si din prime spre o multumire a investitorilor.

Profitul VIG In Romania inainte de taxe a fost de 3,5 milioane de euro, dupa ce in 2015 s-au inregistrat pierderi de 46,4 milioane de euro. Totodata, rata neta combinta a scazut cu 2,3 puncte procentuale, pana la 100,1%.

"In ceea ce priveste viitoarele tarife de referinta propuse pentru piata de asigurari RCA, este prea deveme sa ne pronuntam daca reprezinta un aspect pozitiv sau nu pentru noi ca asigurator", a mai spus Roland Groll, intrebat despre noile masuri anuntate in piata de profil. El sustine insa ca "ar ajuta foarte mult daca plafonarea tarifelor ar fi eliminata la finele lunii mai".

Constient de discutiile aprinse din Romania pe tema RCA, managerul VIG se declara multumit de a avea inca "oportunitatea, asa cum se intampla in multe alte tari, de a calcula tarife in functie de comportamentul la volan al soferilor. Cu toate acestea pe unele segmente de clienti RCA, aceasta relatie a devenit imposibia in urma plafonarii tarifelor si speram ca aceasta situatie se va schimba in luna mai", conchide Roland Groll.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri