Visa isi mentine cota de piata in ceea ce priveste volumele tranzactionate, de 6 din 10 lei cheltuiti pe cardurile romanilor, potrivit declaratiilor facute in emisiunea Profesionistii in Banking de Catalin Cretu, general manager Visa pentru Romnia, Croatia, Slovenia si Malta. El a explicat care este cel mai important indicator de performanta pentru Visa si unde vor fi oportunitati mari de crestere a volumelor.

Anul trecut, Visa a obtinut integral unul dintre cele mai active portofolii de carduri din piata, cel al ING Bank, banca care a decis sa emita cardurile de credit si de debit exclusiv sub sigla Visa. In acest context, Cretu se astepata ca aceasta "achizitie" sa se reflecte in cresterea cotei de piata in fata rivalului MasterCard, dar in prezent cresterile sunt organice si vin de pe urma volumelor tot mai mari tranzactionate pe cardurile proprii.

Urmariti integral emisiunea Profesionistii in Banking, astazi de la 12:30, pentru toate declaratiile facute de Catalin Cretu.

"Ne intereseaza mai putin numarul de plastice, pentru ca din aproape 16 milioane de carduri raportate de BNR la sfarsitul anului, circa 4 milioane de carduri sunt inactive, deci nu au facut nicio tranzactie nici la POS, nici la ATM, conform definitiilor BNR. Si atunci, pentru noi, numarul de plastice nu ni se pare un KPI relevant pentru dezvoltarea industriei, atata timp cat un sfert din acest numar este practic irelevant, inexistent. Ce este relevant este volumul tranzactionat pe carduri si cresterile care se inregistreaza", afirma Cretu.

Poti sa ai un portofoliu activ de 1 milion de carduri, dar la nivel minim, si este mai putin important comparativ cu un portofoliu de 200.000 de carduri cu foarte multa activitate.

In contextul in care piata este impartita de cei doi mari jucatori - Visa si MasterCard - batalia se va purta in continuare pe zonele in care cardul nu este utilizat sau este prea putin folosit, acolo fiind oportunitatile cele mai mari de crestere. Miza cea mare a schemelor de plata este mediul rural, avand in vedere ca in mediul urban, in medie, fiecare adult activ are deja cel putin un card.

"Semnul mare de intrebare este vis-a-vis de oportunitatea de business in mediul rural, pentru ca foare multi locuitori din aceste zone au pensii foarte mici, care sunt utilizate pentru plata utilitatilor imediat. Oportunitatea pentru emitere (de carduti - n.r.) ramane de vazut in ce dimensiuni se va concretiza. Daca statul se va hotari, poate trimite beneficiile sociale sau pensiile pe card, dar este foarte probabil (ca acesti clienti) sa retraga banii, mai ales la inceput cand sunt mai putini obisnuiti sa faca plati", este de parere managerul Visa.

Totusi, chiar daca numarul de carduri nu va creste mult, si se observa din datele BNR aferente lunii martie o crestere modesta, de sub 5% a numarului de carduri active, raportata la aceeasi perioada de anul trecut, "importante sunt si aceste nise, precum comerciantii en-gros, statul si autoritatile publice".

"Portofoliul existent are acum, pe aceste nise, oportunitatea sa tranzactioneze mult mai mult. Aici observam oportunitatile cele mai mari de crestere a volumelor", subliniaza Cretu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri