Potrivit oficialilor bancii, creditul poate fi accesat in prima faza de catre toti clientii bancii in doar 15 minute, fiind astfel cel mai rapid proces din piata. Libra Internet Bank, prima banca din piata care a introdus un flux de creditare 100% online, are un timp de raspuns (nu de virare a banilor) de circa 2 ore, dar creditul poate fi obtinut tot fara a mai intra intr-o sucursala bancara, prin utilizarea semnaturii electronice certificate, cu valabilitate foarte scurta.

In afara de Libra Bank si ING, alte cateva banci din piata ofera fluxuri partial online de creditare, prin care un client completeaza online solicitarea de credit, primeste preaprobarea, dar trebuie sa ajunga intr-o sucursala pentru a semnat contractul.

Pe de alta parte, creditul digital de nevoi personale al ING Bank poate fi contractat 100% online datorita protocolului cu ANAF si a semnaturii electronice certificate, care inlocuieste semnatura fizica, avand aceeasi valoare legala. Valabilitatea certificatelor digitale este de 3 ani, iar acestea sunt emise de catre InfoCERT SPA Italia, una dintre cele mai mari companii emitente de certificate calificate din Europa si autoritate de certificare.

Citeste si:

Produsul poate fi deja accesat de o parte din clientii bancii, urmand sa devina disponibil treptat, in urmatoarele 2 saptamani, pentru cei aproape 1,3 milioane de clienti activi ai ING.

Creditul online are aceleasi caracteristici ca cel pe care clientii il pot accesa in sucursala, cat si aceleasi comisioane.

Cifrele cheie care sustin expansiunea digitala a ING Bank

  • 49% dintre clientii activi au studii superioare, iar varsta medie este de 38 de ani
  • venitul mediu al clientilor ING este de circa 3.000 lei
  • canalele de Internet si Mobile Banking ale ING reprenzinta 95% din total
  • Inca din 2016, numarul de interactiuni pe mobile le-a depasit pe cele de pe desktop
  • 18% dintre utilizatorii de Home'Bank se logheaza folosind amprenta pe telefon
  • 51% din tranzactiile de internet banking din Romania sunt facute de clienti ING
  • 27% din tranzactiile e-commerce din Romania sunt facute de clienti ING
  • 15% dintre creditele de consum nou acordate au fost de la ING