In esenta, cardurile co-branded sunt cele incheiate de banci ori societati de intermediere financiara in colaborare cu lanturile de magazine, fie ca vorbim de retaileri clasici sau de cei specializati in electrocasnice si produse IT. In aceasta perioada, aceasta tendinta de crestere a rolului pe care il au cardurile “partenere” se traduce printr-un proces firesc de trecere de la creditul cu buletinul la cardul de credit co-branded (sau de cumparaturi).

Astfel, creditul de consum este inlocuit de noile carduri co-branded. Care este atunci diferenta dintre un card de credit si un credit banal de consum sau ce aduce in plus un card co-branded? In primul rand, diferenta consta in faptul ca un card de credit odata contractat ramane o linie de credit deschisa pe termen lung, poate chiar pe viata.

Un card de credit co-branded este oferit clientilor unui retailer specializat dupa incheierea unui contract de credit in reteaua de magazine, fara a necesita prezentarea unor documente suplimentare solicitate in astfel de situatii.

In plus, prin intermediul extrasului de cont pe care posesorii cardului il primesc lunar, banca si retailerul respectiv vor trimite informatii personalizate legate de ofertele promotionale valabile exclusiv pentru posesorii acestui card. Cardul poate fi utilizat atat pentru a achizitiona produse din magazinele retailerului, cat si in retelele de comercianti si ATM-uri, in Romania si in strainatate.

Flanco-Cetelem mizeaza pe 100.000 de carduri pana la finele anului

Cardul co-branded Flanco-Cetelem, din familia Mastercard, destinat accesarii creditelor de consum, va avea pana la sfarsitul lui 2006 peste 100.000 de utilizatori, in crestere cu 33,3% fata de cei 75.000 clienti inregistrati la inceputul lui octombrie, au declarat, in cursul zilei de ieri, reprezentantii companiilor.

Cardul Flanco-Cetelem a fost lansat in august si este un instrument de plata pentru clientii retelei de distributie de produse IT&C, electronice si electrocasnice, care au mai contractat in trecut un credit in reteaua de magazine Flanco.
De la creditul cu buletinul, la cardul de credit co-branded
Cardul are o dobanda anuala de 25%, limita de creditare este de 5.500 de euro, are o perioada de gratie de 45 de zile si poate fi utilizat atat pentru a achiztiona produse din magazinele Flanco, cat si in retelele de comercianti si ATM-uri, in Romania si in strainatate, oriunde este acceptat MasterCard.

"Utilizatorii acestui nou produs financiar primesc o oferta personalizata lunar, in functie de tranzactiile efectuate, beneficiind, totodata, de reduceri la achizitionarea produselor Flanco", a declarat directorul general al Cetelem IFN, Phillippe Foursy.

Banca Tiriac si BT, primele care au pariat pe co-branded

Citeste si:

Banca Tiriac si Banca Transilvania au fost primele doua bancii care au dat tonul pe piata co-branded. Banca Tiriac a mizat pe cardul emis sub sigla Maestro in cooperare cu Metro Cash & Carry. Inca din 2002, Banca Transilvania a pariat pe Cardul Maxishop emis in colaborare cu operatorul de telecomunicatii Astral Telecom. Prin intermediul acelui card , abonatii Astral isi plateau abonamentul fara a mai merge la caserie.

Drumul fiind deja pavat, BRD - SocGen, prin divizia sa specializata in credite de consum - BRD Finance , a lansat anul trecut un card de credit, emis in colaborare cu reteaua de hipermarketuri Carrefour. Cardul co-brandat este destinat exclusiv clientilor Carrefour, care au astfel acces la o linie de credit.
De la creditul cu buletinul, la cardul de credit co-branded
Tot anul trecut, BRD Finance a lansat alaturi de Praktiker cardul de credit Praktiker, un produs de finantare flexibil, destinat tuturor celor care doresc sa achizitioneze produse si sa beneficieze de oferte speciale, disponibile in magazinele Praktiker.

In vara anului trecut, Banca Comerciala Romana si liderul pietei de retail Altex au lansat un card de credit co-branded. Produsul, denumit generic Altex-BCR a fost prima mutare in aceasta zona facuta de BCR.

BCR a accelerat pe acest segment

Pe piata numarul de produse similare a crescut constant in ultimul an, un numar tot mai mare de jucatori manifestandu interesul fata de acest segment, care s-a dovedit mai dinamic decat cel al cardurilor de credit standard.

O combinatie intre cardul de cumparaturi si de credit este cel lansat de Finansbank, un melanj intre cele doua carduri - CardAvantaj si CardFinans. Noul produs este disponibil in doua variante: CardFinans Avantaj MasterCard Standard si CardFinans Avantaj MasterCard Gold.

BCR a accelerat pe acest segment prin lansarea celui de- al doilea card co-branded din portofoliu, emis in colaborare cu distribuitorul de tehnica de calcul "Depozitul de Calculatoare". Cardul, sub licenta Visa, ofera accesul la o linie de credit de pana la 5.000 de euro, dobanda pentru sumele utilizate fiind de 22% pe an.

BCR a devenit apoi 'partener' si cu Ultra PRO Computers alaturi de care a lansat cardul de credit co-branded „BCR - Ultra PRO Computers”. Produsul ofera avantaje deosebite, precum limita de creditare foarte mare, pana la echivalentul in lei a 5.000 de euro, si perioada de pre-aprobare a cererii de credit foarte scurta, de maxim 3 ore. Cardul este emis sub sigla VISA, putand fi utilizat atat in tara cat si in strainatate, si se obtine numai prin intermediul lantului de magazine Ultra PRO Computers.

Potrivit unui raport BNR, la finele lunii septembrie existau 8,56 milioane de carduri active pe piata, cu 91.000 mai multe decat in la sfarsitul lunii august.