Raiffeisen Asset Management a devenit al doilea jucator de pe piata fondurilor mutuale nemonetare din Romania si se situeaza pe locul patru in clasamentul administratorilor de fonduri mutuale in mai putin de sase luni de la lansarea pe piata romaneasca, a anuntat compania.
Activele administrate de Raiffeisen Asset Management prin cele doua fonduri, Raiffeisen Prosper si Raiffeisen Benefit, au ajuns la 64 milioane lei (18,6 milioane euro), in crestere de la 17,6 milioane lei (3,8 milioane euro), cat a reprezentat investitia Raiffeisen Bank in cele doua produse la lansarea acestora, pe 19 iunie 2006. Numarul clientilor Raiffeisen Asset Management a depasit 1600 (cele 2 fonduri au fost lansate pe 19 iunie 2006).

Portofoliile pe care le propunem prin cele doua fonduri raspund preferintelor investitorilor atat din perspectiva randamentelor obtinute, cat si al profilului de risc. Suntem singura societate de administrare care investeste si pe piete straine de actiuni, ceea ce permite aceesarea unor randamente convenabile si diminueaza semnificativ riscul produselor noastre, comparativ cu alte produse similare care expun investitorii doar la piata romaneasca", a declarat presedintele Raiffeisen Asset Management, Mihail Ion.

"Evolutiile de pana acum au confirmat asteptarile noastre si ne-am atins obiectivul de a oferi publicului alternative viabile de plasament si de a avea un aport important la dezvoltarea pietei fondurilor mutuale din Romania. Pozitiile de frunte detinute de celelalte societati de administrare a investitiilor ale Raiffeisen Bank in Europa Centrala si de Est ne obliga la un efort pe masura a mai spus Mihail Ion. Raiffeisen Capital Management este liderul incontestabil al pietei austriece, iar societatile de administrare detinute de Raiffeisen Bank in Slovacia, Croatia si Ungaria se afla printre liderii pietelor in care opereaza.

Raiffeisen Prosper este cel mai mare fond orientat preponderent spre plasamente in actiuni din Romania si primul din aceasta categorie care orienteaza o parte din investitii pe pietele externe. Valoarea activelor fondului este de 41,7 milioane lei (12 milioane euro), in crestere de la sapte milioane lei la momentul lansarii. Structura fondului, pe clase de active, cuprinde o alocare pe actiuni de circa 35-40% pe piata interna si de aproximativ 30% pe pietele externe. Plasamentele in obligatiuni au ajuns la 20%, restul portofoliului, de aproximativ 10-15% din active, fiind reprezentat de depozite bancare.

Raiffeisen Asset Management administreaza si un fond orientat preponderent spre obligatiuni, Raiffeisen Benefit, ale carui active insumeaza 22 milioane lei. Structura fondului, pe clase de active, include instrumente cu venit fix reprezentate de obligatiuni corporative, de stat si municipale in proportie de circa 40% si depozite la banci de circa 30%. Pentru cresterea randamentului, aproximativ 20% din active au fost investite in actiuni pe piata interna si pana la 10% pe pietele externe.

Raiffeisen Asset Management, compania de administrare a investitiilor a Grupului Raiffeisen in Romania, a fost infiintata in decembrie 2005. Potrivit clasamentului realizat de Uniunea Nationala a Organismelor de Plasament Colectiv, Raiffeisen Asset Management a urcat pe locul al patrulea in clasamentul administratorilor, cu o cota de piata in crestere de la 7,9% la 10,4% si o majorare a activelor gestionate de la 44,306 milioane lei (12,9 milioane euro) la sfarsitul lunii octombrie la 61,724 milioane lei (17,9 milioane euro) pe 30 noiembrie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri