Banca Romana pentru Dezvoltare- Groupe Societe Generale (BRD SocGen) a anuntat ca a luat masuri imediate pentru blocarea tentativelor de furt de date prin internet sesizate de clientii bancii si a mentionat ca securitatea sistemului BRD-Net nu a fost afectata nici un moment.

Utilizatorii de mesaje electronice (e-mail) au fost supusi ieri unei tentative de frauda prin metoda cunoscuta sub numele de “phising”. Aceasta modalitate de fraudare consta in transmiterea de mesaje electronice catre utilizatori de e-mail, prin care acestora li se solicita date personale de identificare bancara. in mod concret, mesajul e-mail a fost transmis ca venind in mod aparent din partea BRD si solicita accesarea unui site cu design identic cu cel al serviciului de internet banking www.brd-net.ro in scopul completarii unor date personale (user si parola, numar card, data expirarii cardului, PIN-ul).

"BRD-Groupe Société Générale a luat imediat masuri pentru blocarea acestei tentative de furt de date personale, iar securitatea sistemului informatic care sustine functionarea serviciului de internet banking BRD-Net nu a fost niciun moment pusa in pericol", se arata intr-un comunicat al bancii, citat de NewsIn.

BRD-Groupe Société Générale le reaminteste clientilor sai ca banca nu solicita, in nici o situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). De asemenea, informatii precum parola si codul PIN nu trebuie divulgate sub nici un motiv, nimanui, nici macar bancii. Clientii care primesc astfel de mesaje sunt rugati sa contacteze banca la numerele de telefon 0800 803 803 (numar TelVerde accesibil din reteaua Romtelecom), *BANCA (accesibil din retelele Vodafone si Orange), 021 3026161 (accesibil din toate retelele, inclusiv din afara Romaniei).