Profitul obtinut de BRD l-a intrecut pe cel al BCR, in conditiile in care profitul net, dupa impozitare si plata intereselor minoritare, inregistrat de BCR in primul semestru a crescut la 403 milioane lei, iar BRD a afisat un profit net de 417 milioane de lei.
In primul semestru din 2006, BRD-SocGen obtinuse un profit net de 315,2 milioane lei. "Performantele financiare ale BRD - Groupe Société Générale in cursul primului semestru al anului se situeaza in parametrii prevazuti. Ele sunt rezultatul cresterii productiei de credite, in special pe piata persoanelor fizice", au spus reprezentantii bancii.

La 30 iunie 2007, valoarea creditelor acordate de banca se ridica la 20,8 miliarde lei (6,63 miliarde euro), in crestere cu 51% fata de finalul primului semestru al anului trecut. Creditele pentru populatie, care reprezinta peste 46% din totalul imprumuturilor acordate de banca, au crescut cu 48% in intervalul iunie 2006 - iunie 2007, in timp ce creditele acordate companiilor au avansat cu 54%.

"Rezultatele financiare excelente obtinute la sfarsitul primului semestru sunt consecinta conjugarii mai multor decizii strategice castigatoare; extinderea retelei de unitati, lansarea unor produse cu impact pe piata si un control riguros al cheltuielilor generale se numara printre acestea", a declarat presedintele - director general al BRD - SocGen, Patrick Gelin.

In cazul BCR, semestrul I 2007 a marcat o excelenta crestere a activitatii generale de creditare. Volumul agregat al portofoliului de credite catre clienti (inainte de provizionare) a crescut cu 14,8%, de la 24,5 miliarde lei (7,2 miliarde euro) la 31 decembrie 2006 la 28,2 miliarde lei (9 miliarde euro).

Depozitele atrase de la clienti de catre BRD erau la finalul lunii iunie de 21,3 miliarde lei (6,79 miliarde euro), in crestere cu 32 % fata de 30 iunie 2006.

Pentru BCR, depozitele de la clienti au crescut cu 2,6%, la 25,1 miliarde lei (8 miliarde euro) de la 24,4 miliarde lei la 31 decembrie 2006. Depozitele Retail au continuat sa creasca (cu 11,4% la 13,4 miliarde lei). Depozitele Corporate au inregistrat o scadere usoara, cu 6,5% la 11,7 miliarde lei (3,7 miliarde euro).

Rezultatul brut din exploatare - fara impactul costului net al riscului - a fost de 592 milioane lei in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu 59% fata de aceeasi perioada a anului trecut. "Costul riscului a atins un minim istoric la sfarsitul perioadei, datorita recuperarii unor creante", se spune in comunicatul bancii.

Pentru BRD, rentabilitatea fondurilor proprii (ROE) a ajuns la sfarsitul primului semestru din 2007 la un nivelul de 38,1%, considerat "excelent" de oficialii bancii, iar coeficientul de exploatare, care reprezinta raportul dintre cheltuielile generale ale bancii si venitul net bancar, a ajuns la 45,2%.

In cazul celei mai mari banci de pe piata locala, rentabilitatea capitalului propriu a crescut la 21,2% de la 18,8%. Datorita cresterii venitului operational, raportul cost/venituri s-a imbunatatit la 54% de la 55,7%.

BRD - Groupe Société Générale numara peste 2 200 000 clienti la sfarsitul lunii iunie 2007, numarul de carduri emise depasea doua milioane, iar reteaua bancii numara 1.100 bancomate si peste 10.000 de aparate pentru plata cu cardul la comercianti (POS). Banca are cea de-a doua capitalizare bursiera la Bursa de Valori Bucuresti, de aproximativ 19,16 miliarde lei (6 miliarde euro) aferenta cotatiei de inchidere de luni, de 27,40 lei/actiune.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri