Piata asigurarilor din Romania ar putea depasi 10 miliarde euro pana in 2017, iar ponderea asigurarilor generale in totalul pietei s-ar putea reduce pana la 60%, in favoarea asigurarilor de viata, care vor avansa rapid in urmatoarea perioada, arata studiul Roland Berger Strategy Consultants.
"Bancile isi vor spori importanta in distributia asigurarilor de viata, iar brokerii se vor dezvolta in detrimentul agentilor proprii pe segmentul asigurarilor non-viata", a declarat, miercuri, directorul general al Roland Berger Romania, Condrut Pascu.

Asiguratorii de pe piata romaneasca distribuie, in prezent, produsele non-viata in proportie de 70% prin agenti proprii, 5% prin brokeri si 25% prin agenti multiplii. Canalele de distributie pe segmentul non-viata au o pondere pentru asiguratori de 80% prin agenti proprii, 14% prin banci si doar 6% prin brokeri.

“Evaluarea a luat in calcul un scenariu moderat-optimist", a declarat Codrut Pascu.

Ratele de cost in ceea ce priveste canalele de distributie sunt mai ridicate in Romania decat in alte tari europene, atat pe segmentul de viata cat si pe cel al asigurarilor generale. Studiul mai arata ca rata daunei in Romania urmeaza evolutia altor tari din Europa Centrala si de Est, insa este mult sub media vest-europeana.

"Cresterea primei medii nu a putut compensa intensificarea frecventei daunelor (cazul RCA), iar in industria romaneasca a asigurarilor, costurile sunt deocamdata a doua prioritate, insa acestea vor necesita o atentie mai mare in viitor", a adaugat Pascu.

Studiul Roland Berger Strategy Consultants despre piata europeana de asigurari arata ca Romania prezinta cel mai ridicat potential din regiune, atat pe segmentul asigurarilor non-viata, cat si pe cel al asigurarilor de viata.

Ritmul anual mediu de crestere a primelor brute de pe piata locala (mai ales pe segmentul asigurarilor de viata) il va depasi pana in 2017 pe cel din tari precum Ungaria, Polonia sau Cehia si va fi cu mult peste cel inregistrat de Austria si Germania, se arata in studiul Roland Berger.

Romania are cel mai scazut nivel al primelor de asigurare pe cap de locuitor (75,6 euro) din Europa Centrala si de Est. Densitatea asigurarilor generale este mai mica de 1,5% in timp ce denistatea asigurarilor de viata este mai mica de 0,5%.

Studiul realizat de Roland Berger mai arata ca industria constuctiilor, piata imobiliara si industria auto vor avea cel mai alert ritm de dezvoltare si vor stimula la randul lor sectorul bancar, cel al leasingului si al asigurarilor.

Potrivit aceluiasi studiu, asigurarile non-viata au generat peste 80% din primele totale in 2006, in crestere cu 25% fata de anul precedent. In acelasi timp, numarul contractelor pe segmentul asigurarilor de viata a crescut, in timp ce prima medie a scazut, spre deosebire de segmentul asigurarilor non-viata.

Cresterea volumului total de prime pe segmentul non-viata s-a datorat numarului mare de contracte inregistrate de asiguratori (in crestere cu 22%) dupa prime non-viata (prima medie a crescut cu 29%). Scaderea primei medii de asigurare de viata a fost generata in principal de dezvoltarea pietei creditelor ipotecare si de transformarea politei de viata in produs de masa.

Reprezentantii Roland Berger au facut o comparatie intre Romania si Germania care arata ca prima medie de asigurare de viata din Romania reprezinta doua treimi din valorile inregistrate in Germania.

Segmentele de asigurari de sanatate si viata sunt inca subdezvoltate in Romania fata de Germania, unde asigurarile non-viata reprezinta 39%, cele de sanatate 17% iar cele de viata 44%.

In Romania asigurarile de sanatate sunt inexistente, in timp ce asigurarile non-viata au o pondere de 80% din totalul pietei, iar cele de viata au o pondere de doar 20%.

Acelasi studiu sustine ca Romania prezinta in continuare un potential ridicat pentru marii asiguratori de pe piata pe segmentele de raspundere civila, bunuri, accidente si protectie juridica. In acelasi timp se mai arata ca ponderea produselor unit-linked in portofoliul asigurarilor de viata este relativ ridicata in Romania, inregistrand o valoare de 37,3% din aceasta piata, comparativ cu Germania, unde aceste produse inregistreaza un procent de 24,7%.

Topul companiilor de asigurari pe segmentul non-viata arata ca in primele sase luni Alianz Tiriac este lider, cu 19,5% din piata si o valoare a primelor brute subscrise de 173 milioane euro. Alianz Tiriac este urmata in acest top de Omniasig, cu 12,7% din piata si o valoare a primelor subscrise de 112,8 milioane euro si de BCR Asigurari cu o cota de piata de 11,7% si o valoare a primelor brute subscrise de 103,5 milioane euro.

Un clasament realizat de Roland Berger, pe primele sase luni pe piata asigurarilor de viata, prezinta un grad mai ridicat de concentrare decat pe cea a asigurarilor generale. ING se situeaza pe primul loc pe piata asigurarilor de viata, cu o cota de 35,2% si o valoare a primelor brute subscrise de 71 milioane euro.

Pe locul doi se situeaza AIG Life cu o cota de piata de 15,6% si 31,5 milioane euro de prime brute subscrise, urmata de Alianz Tiriac, cu 7,9% din piata si prime brute subscrise in valoare de 16 milioane euro si Asiban, cu 7,89% din piata si o valoare a primelor brute subscrise de 15,9 milioane euro.

Roland Berger Strategy Consultants a fost fondata in Munchen in 1967 si are 33 de birouri in Europa, Asia si America si 1.700 de angajati. Compania a avut in 2005 o cifra de afaceri de 550 milioane euro, iar 75% din proiecte au fost desfasurate la nivel international.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri