“Piata a crescut mai mult decat PIB-ul, datorita deschiderii bancilor catre retail – in special in perioada 2004-2005. Odata cu diminuarea numarului de emisiuni de titluri de stat, majoritatea bancilor s-au concentrat pe dezvoltarea serviciilor si produselor dedicate persoanelor fizice si IMM-urilor”, a declarat pentru Wall-Street Shahmir Khaliq, Citigroup Country Officer.

In perspectiva, seful Citibank Romania crede ca IMM-urile vor creste, iar piata bancara va creste si ea, ceea ce este o evolutie normala pentru un mediu in plina dezvoltare.

“Consider ca, in 2008, piata bancara romaneasca nu va fi cu mult diferita fata de prezent, dar va fi cu siguranta ceva mai mare, poate mai consolidata, definita printr-o competitie mai pronuntata si o mai mare maturitate a jucatorilor. Cred ca aceasta evolutie va fi in avantajul clientilor, care vor beneficia de mai multa transparenta si de produse si servicii mai bune”, enunta Shahmir Khaliq.

In acest an, cel mai bun de la venirea Citi in Romania, in 1996. atat divizia dedicata persoanelor fizice, cat si cea de corporate banking au contribuit semnificativ la dezvoltarea bancii.

Shahmir Khaliq crede ca unul dintre principalele motive care au stat la baza acestei cresteri a fost faptul ca grupul a investit mult in pregatirea si perfectionarea angajatilor bancii, precum si in dezvoltarea de produse si in extinderea retelei.

Citeste si:

“In paralel, investim constant in tehnologie, pentru a asigura mereu calitatea serviciilor asteptata de clienti din partea Citi. Intotdeauna incercam sa ne utilizam experienta globala pentru a oferi cele mai bune solutii locale”, adauga seful operatiunilor Citibank din Romania.

In acest moment, Citibank Romania are 600 de angajati, cu 30% mai mult decat in noiembrie 2006.

Citi continua sa isi dezvolte operatiunile pe piata locala prin investitii atat in divizia de consumer, cat si in cea dedicata companiilor - prin extinderea retelei, precum si prin dezvoltarea de noi produse pentru persoane fizice. “In paralel, ne crestem cota de piata pe segmentul de IMM-uri si pe cel de corporate banking”, mai spune Shahmir Khaliq.

Citibank Romania a inregistrat anul trecut un profit net de 59 de milioane lei (17,3 milioane euro), in crestere cu 141% fata de rezultatul obtinut in 2005, in timp ce activele bancii au inregistrat o usoara scadere, pana la 2,4 miliarde lei (705 milioane euro).

Citibank Romania incepand din anul 1996 si furnizeaza produse si servicii financiare companiilor nationale si internationale, companiilor mici si mijlocii, sectorului public, organizatiilor non-profit si persoanelor fizice. Citibank Romania detine in prezent opt sucursale destinate in principal clientilor persoane juridice si 31 de agentii CitiFinancial, prin care furnizeaza credite persoanelor fizice.