In 2007, valoarea bunurilor finantate pe piata romaneasca de leasing a avansat cu 51,6%, pana la 4,94 miliarde euro.

Secretarul general al ALB, Adriana Ahciarliu, estimase in urma cu doua luni ca piata romaneasca de leasing ar putea creste in acest an cu 20%, la 6 miliarde euro, intr-un scenariu pesimit, amintind de impactul pe care il are introducerea taxei de poluare.

"Leasingul auto va incetini semnificativ, mai ales in trimestrul al patrulea", a mentionat Constantinescu.
Reprezentantul Unicredit Leasing spune ca, in ultimele luni, costurile de refinantare au crescut dramatic si aceasta tendinta continua.

El a explicat ca aceste costuri ridicate de refinantare nu se reflecta in totalitate catre clienti, dar "in mod cert nu mai exista finantare ieftina pe piata romaneasca de leasing".

"Urmeaza o perioada dificila, dar care are mai multe valente. Exista lumina de la capatul tunelului care ne conduce la o piata de leasing structurata", sustine Constantinescu, potrivit NewsIn.

Citeste si:

El considera ca aceasta perioada mai dificila va determina potentialii clienti sa-si faca "o planificare mai buna a investitiilor", in conditiile in care unii clienti nu au luat in calcul marje de eroare pentru variatiile de dobanda si de curs.

Cu siguranta, piata se va orienta catre "bunuri mai folositoare economiei si mai putin catre bunurile de consum", cum se intampla inainte.

Constantinescu a mentionat ca este nevoie de o mentinere si o imbunatatire a portofoliului, de un control al costurilor pentru ca societatile de leasing sa-si mentina o marja de profitabilitate.

De asemenea, el considera ca trebuie intarit efortul de colectare a sumelor restante.

In opinia lui, aceasta perioada mai dificila reprezinta
un proces de maturizare a pietei, care le da posibilitatea jucatorilor sa reflecte asupra riscurilor, fapt care nu s-a intamplat in anii anteriori in care s-au inregistrat cresteri semnificative.