Compania vizeaza in continuare extinderea afacerilor in tara.

"AIG Life Asigurari Romania este o companie distincta, suntem subsidiara (si nu branch care depinde de firma mama financiar), avem bilant separat, care nu este afectat de problemele financiare ale altor companii din grup", a precizat Alexandrescu.

Cat despre vanzarea AIG Life Asigurari Romania, pe fondul problemelor financiare ale grupului AIG de peste ocean este un scenariu despre care Alexandrescu a precizat ca nu a fost informat de actionarul majoritar al companiei.

Alexandrescu sustine ca o criza financiara mondiala face si mai atractiva o polita de viata, oamenii fiind mai preocupati de bunastarea lor financiara si de starea sanatatii lor.

„ O asigurare de viata nu are menirea de a te imbogati, dar este un suport semnificativ, real pentru a readuce asiguratul, care nu dispune de resurse financiare suplimenatre, la nivelul sau financiar la care se afla inaintea unor evenimente neprevazute. O polita este o protectie in plus pentru asigurat si familia lui”, a explicat Alexandrescu.

Anual, in cazul AIG Life Asigurari, sunt reinnoite polite in proportie de 93%, iar numarul clientilor care s-au retras a fost nesemnificativ, iar numarul de clienti noi asigurati a crescut cu 20% in ultimul trimestru, dupa cum a specificat Alexandrescu.

La noua luni, AIG Life Asigurari a inregistrat o valoare a primelor brute subscrise de 219,9 milioane lei, in crestere cu 49% fata de acelasi interval din 2007.

Astfel, AIG Life Asigurari Romania a inregistrat o valoare a primelor brute subscrise de 75,3 milioane lei in trimestrul doi al anului in curs fata de 79,9 milioane de lei in timestru trei, reprezentand o crestere de 6% fata de trimestrul precedent.

"In septembrie si octombrie, am inregistrat un nivel record al vanzarilor. Astfel, compania a afisat prime brute subscrise de 10 milioane dolari pe luna, fata de media lunara de circa 9,3 milioane de dolari cat am inregsitrat in trimestrul precedent", a mai spus Alexandrescu.

Compania are 700.000 de clienti, potrivit directorului sau general, iar clientii noi sunt in numar de 150.000 in primele 9 luni ale anului in curs.

Totodata, nivelul activelor a ajuns la de 677,5 milioane lei, echivalentul a 181,5 milioane de euro, la finalul lunii septembrie, in crestere cu 34,8% fata de finalul anului trecut, acestea fiind sustinute de cresterea numarului de clienti, a mai explicat Alexandrescu. La sfarsitul anului trecut, compania avea active de 502,6 milioane lei.

"Actionarii au decis ca profitul net al AIG Life Asigurari Romania sa ramana in companie, pentru dezvoltarea operatiunilor din Romania", a mentionat Alexandrescu. Acesta a adaugat ca actionarii nu au aprobat acordarea de dividende.

De asemenea, pentru primele noua luni, compania a anuntat un profit brut de 42,9 milioane lei reprezentant o crestere cu 108% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul cresterii afacerilor cu 50%. Pentru aceeasi perioada a anului trecut, AIG Life obtinuse un profit brut de 20,6 milioane lei.

Directorul general al companiei a spus ca exista trei motive care au dus la cresterea profitului: diversificarea canalelor de distributie (reteaua proprie, brokerii independenti, parteneriate cu institutiile financiare si vanzarile directe catre clienti corporativi), retentia clientilor (in proportie de peste 90%) si mixt-ul de produse, combinata cu gestionarea atenta a costurilor operationale si strategia de investitii dinamica, dar conservatoare.

Citeste si:

Alaturi de profitabilitate, „ marja de solvabilitate asigurata este de peste 4 ori mai mare decat valoarea minima, iar nivelul de lichiditate a companiei este de 10 ori mai mare decat cerintele minime legale”, a adaugat Alexandrescu.

Compania investeste fondurile clientilor in obligatiuni si titluri emise de stat, dar si in depozitele bancare. Doar pentru produsele de tip unit-linked se fac investitii pe piata de capital, insa acestea au o pondere mica (mai putin de 2%).

Compania pune la dispozitia pietei un produs de asigurari de sanatate care consta intr-un pachet de beneficii de spitalizare, chirurgicale si extra-chirurgicale si are in plan diversificarea portofoliului de produse.

Mai mult decat atat, AIG Life nu se lasa influentata de contextul international si problemele AIG din state si isi continua planurile de dezvoltare pentru Romania, avand ca strategie pastrarea clientilor si lansarea de noi produse pe masura ce piata devine mai complexa si nevoile clientilor se diversifica.

„In 2009, vom aduce pe piata noi tipuri de asigurari de viata si noi beneficii in cazul asigurarilor de sanatate. O sa lansam produse cu garantii pe partea de economisire, cu investitii in instrumente fixe, de tipul single premium (prime unice) in perioada imediat urmatoare si vom dezvolta, de asemenea, un produs de sanatate pentru companii pe langa cel individual deja existent in portofoliul nostru”, a detaliat seful AIG Life Asigurari Romania.

Despre produsul de sanatate pentru companii, Alexandrescu crede ca noul produs se va afla in topul preferintelor angajatilor alaturi de pensiile facultative (pilonul III) si asigurarile de accidente.
Totodata, in Romania, divizia de pensii private obligatorii (pilonul II) a grupului, AIG Fond de Pensii, este al patrulea jucator de pe piata, cu active totale nete de 43,12 milioane lei si are 247.195 participanti, potrivit datelor CSSPP la finele lunii trecute.

AIG Fond de Pensii SA, administratorul fondului de Pensii Administrat Privat AIG, are ca actionar principal AIG Life Asigurari Romania SA.

Mihai Coca-Cozma, directorul diviziei de pensii a AIG in Romania, a mentionat ca s-au retras de la pensii private 200 de clienti, iar altii 100 au venit prin transfer si inca 100 de clienti noi au venit din randul persoanelor care s-au angajat pentru prima data.

„Cred ca pentru2008, acesta a fost nivelul maxim de retrageri, urmatorul il asteptam anul viitor”, a detaliat Coca-Cozma la randul sau.

AIG Life este prezenta pe piata din Romania din 1998, astfel incat anul acesta reprezinta pentru companie momentul aniversarii a zece ani de activitate pe piata autohtona.

Compania este prezenta in 16 orase, avand totodata si parteneriate cu alte institutii si intermediari de asigurari.

Compania are 132 de angajati si Alexandrescu a preiczat ca nu s-a pus problema disponibilizarilor, ci a cresterii si in aceasta directie. Compania mai are si 1.200 de colaboratori exclusivi (agenti de vanzari).

Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, la 30 iunie 2008, cota de piata a companiei este de 16,47%.

AIG Life Asigurari Romania si Societatea de Asigurari AIG Romania au ca actionari companii din cadrul grupului AIG.