"Aceste probleme vor afecta inevitabil volumul de bunuri finantate printr-o ajustare a dobanzilor, dar si o analiza mai prudenta a solicitarilor de finantare, a bonitatii clientilor, in vederea minimizarii riscurilor implicate", a mentionat Mateescu.

In ce priveste problemele din sectorul auto, Mateescu a precizat ca impactul poate fi deja remarcat, referindu-se atat la productia interna, cat si la importurile realizate.

"Efectele taxei de poluare nu s-au lasat asteptate si s-au vazut in cifre in a doua jumatate a anului, cand vanzarile de masini noi au scazut", a mai spus ea.

Seful Raiffeisen Leasing a mentionat ca domeniile lovite de criza - respectiv constructiile, imobiliarele, transporturile si piata auto - au afectat la randul lor toate segmentele pietei de leasing intr-o masura mai mica sau mai mare.

"Este de la sine inteles ca, in noile conditii ale pietei, bugetele intocmite la inceputul anului nu mai pot fi respectate si trebuie astfel ajustate. Cuvantul de ordine este in acest moment "prudenta", a mai spus Mateescu, pentru NewsIn.

Ea a precizat ca tendinta de reducere a tranzactiilor este resimtita si de Raiffeisen Leasing, pe fondul crizei economice actuale.

"Unul dintre motive este faptul ca suntem mai rezervati in privinta finantarilor solicitate si ca suntem foarte atenti in privinta cui acordam finantari, in special firmelor din domenii care sunt afectate de criza, precum si faptul ca marea majoritate a companiilor asteapta o asezare a lucrurilor", a adaugat directorul general al Raiffeisen Leasing.

Citeste si:

Pentru a mentine o marja de profitabilitate satisfacatoare, Mateescu spune ca Raiffeisen Leasing va implementa o noua solutie informatica pentru cresterea eficientei, in paralel cu fidelizarea clientilor.

"Raiffeisen Leasing a avut o rata de retentie a clientilor foarte buna - de peste 60% -, iar acum cu atat mai mult ne orientam catre clientii existenti pe care ii cunoastem deja, cu care avem un istoric, cu care discutam despre miscarile pietei, ce ar fi mai potrivit in acest moment, daca se schimba planurile de investitii, etc", a declarat Mateescu.

Raiffeisen Leasing are cateva cereri de renuntari in ce priveste obiectele de leasing finantate si pentru care cauta cumparatori interesati in preluarea leasingului.

"Incercam pe cat posibil sa gasim solutii impreuna cu clientii nostri pentru a depasi aceasta perioada si pentru a nu se ajunge in situatii de reziliere", a precizat seful companiei.

Raiffeisen Leasing a constatat, in ultimele saptamani, o usoara dificultate in colectarea ratelor de leasing, dar raportat la calitatea portofoliului Raiffeisen Leasing, aceasta nu constituie un motiv de ingrijorare, potrivit directorului general.

Piata romaneasca de leasing operational are premisele unei cresteri, in conditiile in care companiile sunt foarte atente la capitolul costuri, considera Mateescu, care nu crede, totusi, ca anul urmator vor fi cresteri spectaculoase.