“Ar fi fost o excentricitate sa lansam banca din Moldova in contextul actual. Pentru a o pune pe picioare, am fi avut nevoie de un export de capital de 10 milioane de euro, sustinut ulterior prin creditare, lucru imposibil in aceasta perioada grea”, a spus, pentru Wall-Street, Ionut Patrahau.

Potrivit lui Patrahau, banca din Moldova ar fi ajuns dupa primii trei ani de functionare la un capital social de 30 milioane de euro si la active de 200 milioane de euro. Banca Transilvania a inceput insa activitatile de leasing pe piata din Republica Moldova.

Pentru Banca Transilvania, intrarea in Molodova ar fi fost al doilea pas in afara tarii, dupa ce a deschis o sucursala in Cipru in octombrie 2007.

Pe piata moldoveneasca activeaza in prezent Banca Comerciala Romana (BCR), care a deschis o sucursala la Chisinau, Raiffeisen Bank, iar subsidiara din Moldova a Societe Generale are in conducere sefi din BRD.

Citeste si:

Ionut Patrahau a anuntat in luna iunie ca renunta la functia de director general adjunct al Bancii Transilvania si ca va deveni consultant exclusiv al bancii in proiecte de dezvoltare incepand cu 1 octombrie, coordonand infiintarea subsidiarei bancii din Republica Moldova, care ar fi trebuit sa fie operationala in 2009.

“Luna octombrie a fost cea mai grea luna pe care am vazut-o in sistemul bancar romanesc, asa ca ar fi fost cel mai nepotrivit moment pentru a parasi banca”, spune Patrahau, care va renunta la functia de director general adjunct pe data de 31 ianuarie cu intentia de a intra in antreprenoriat, cel mai probabil in zona consultantei financiare.

Atributiile pe care Patrahau inca le detine sunt coordonarea directa a sectorului corporate & IMM al bancii, divizia de dezvoltare vanzari si suport agentii, precum si a diviziei pentru medici - vor fi preluate de managerii respectivelor linii de afaceri ale bancii.

Ionut Patrahau (37 de ani) lucreaza la Banca Transilvania din 2002, ca vicepresedinte, ulterior devenind director general adjunct. Printre principalele realizari pe liniile de afaceri pe care le-a coordonat se numara cresterea numarului de clienti corporate & IMM, la peste 100.000.