De asemenea, plafonul de despagubire a crescut de aproape 20 de ori in cazul indemnizatiilor pentru vatamari corporale, la 2,5 milioane euro in acest an, a precizat presedintele Uniunii Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu, potrivit NewsIn.

In 2005, sumele maxime pe care asiguratorii erau obligati sa le plateasca pentru politele RCA erau de 76.316 euro pentru despagubiri materiale si de 127.194 euro in cazul indemnizatiilor pentru vatamari corporale.

"RCA-ul nu este o linie de business profitabila pentru industria asigurarilor. Batalia a fost strict generata de dorinta de acaparare de cota de piata", a afirmat Constantinescu.

Declaratia a fost facuta ca reactie la acuzatiile aduse asiguratorilor de catre Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), cu privire la cresterea "nejustificata a tarifelor RCA".

Constantinescu a reamintit ca sectorul asigurarilor din Romania a fost pe minus in ultimii ani si estimeaza pentru 2009 o pierdere de aproximativ 150 milioane euro numai pe segmentul RCA. La nivel agregat, industria asigurarilor din Romania a inregistrat pierderi nete de 76 milioane euro in 2007 si de 156 milioane euro in 2008.

"Tarifele RCA au crescut in ultimii ani pe fondul majorarii preturilor cu piesele auto si cu manopera, a innoirii parcului auto, precum si a cresterii frecventei accidentelor auto", a argumentat Constantinescu, care a amintit si de cresterea valorii raspunderilor asumate de asiguratori in cazul politelor RCA.

Presedintele UNSAR a mai spus ca parcul auto din Romania s-a modificat din punctul de vedere al structurii in ultimii ani, in sensul cresterii valoarii pe unitate, in conditiile in care automobilele Dacia au scazut ca pondere. "Repararea unei Dacii era incomparabil mai ieftina decat un Audi", a spus Presedintele UNSAR.

ASSAI si asiguratorii se acuza reciproc pentru cresterea tarifelor RCA, iar luni asociatia service-urilor auto urma sa organizeze un miting de protest intre orele 11 si 12 in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), care a fost insa amanat din cauza conditiilor meteo nefavorabile.

ASSAI sustine ca firmele de asigurari scumpesc politele RCA in fiecare an si "nu garanteaza calitatea serviciilor", considerand ca este un abuz "cu complicitatea CSA prin reglementari si legi permisive".

In acelasi timp, CSA acuza service-urile auto ca au contribuit la majorarea tarifelor RCA, prin "adaosurile comerciale enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto", bazandu-se pe declaratiile asiguratorilor.

Pe de alta parte, UNSAR a cerut Consiliul Concurentei sa se autosesizeze cu privire la tarifele unice de reparatii impuse de ASSAI. UNSAR sustine ca, potrivit documentelor transmise potentialilor aspiranti la statutul de membri ai ASSAI, asociatia vizeaza, printre altele, renegocierea conditiilor de lucru cu societatile de asigurari, practicarea unui tarif orar de 80 lei fara TVA pe ora si decontarea materialelor auxiliare, precum si renuntarea la furnizorii impusi de catre asiguratori.

In replica, directorul ASSAI sustine ca membrii pe care ii reprezinta practica tarife orare diferite, respingand astfel acuzatiile aduse de asociatia societatilor de asigurare cu privire la practicarea unor tarife unice.