Noul produs, denumit "Asigurarea locuintei cu extra acoperiri", permite clientilor sa aleaga, ca tipuri de riscuri asigurate, protectia bunurilor, prejudicii provocate tertilor, protectia juridica, protectia persoanelor sau protectia vacantei.

Groupama vrea sa vanda pe parcursul acestui an 120.000 de astfel de polite pentru a putea creste vanzarile pe segmentul property (locuinte si bunuri n.r.) cu 50% in decursul lui 2010. Anul trecut, compania avea in portofoliu 80.000 de clienti care aveau o polita de asigurare a locuinte. Totodata, francezii asteapta o prima medie de 300-400 de lei pe acest gen de asigurare.

"Produsul este disponibil in mai multe variante comerciale, in functie de nevoile segmentelor vizate (Eco, Medium; Premium). Astfel, clientii isi pot asigura constructiile, dar si obiectele de valoare, bunurile, materialele de agrement, vacantele sau obiectele scolare ale elevilor", au precizat reprezentantii companiei.

In plus, asigurarea ofera, in functie de obtiunile clientului si protectie judiciara. "Punem la dispozitia unei persoane fizice, asiguram o mica suma menita unor eventuale cheltuieli de judecata", a declarat Marie Sarraute, director tehnic in cadrul companiei de asigurari.

Lansarea produsului vine ca raspuns la rezultatul unui studiu al asiguratorului, desfasurat in 2010, care a demonstrat ca romanii au nevoie de produse de asigurare a locuintei care sa acopere mai multe riscuri fie pentru familii fie pentru persoanele necasatorite.

"Am vrut ca acest produs sa raspunda nevoilor de asigurare non-auto in romania, pentru ca studiul nostru a aratat ca potentialii clienti de aici au nevoie de protectie si in activitatile extraprofesionale, chiar in cazul hobby-urilor pe langa protekjarea proprietatii, bunurilor, bugetului", a adaugat Sarraute.

Polita va fi distribuita prin reteaua proprie de agenti de vanzare, prin brokeri si inainte de sfarsitul acestui semestru vor emise si online.

"Produsul este usor de inteles si ofertat, nu necesita mai mult de 15 minute, insa am vrut sa fie si usor de cumparat nu de vandut. Astfel, el v fi imbunatatit in permanenta cu noi servicii", a mentionat Dragos Calin directorul antional de vanzari al Groupama.

Politele vor fi reinnoite anual automat, clientii fiind instiintati.

Tarifare pentru noul produs se va face luand in considerare suma asigurata, optiunile alese, zona geografica, fransiza sau structura familiei (numarul membrilor si varsta acestora), precum si tipul de fransiza ales. "Polita se poate insa contracta si fara fransiza", a mentionat Calin directorul.

De exemplu, pentru varinanta comerciala ECO a noii polite o persoana de 20 de ani, bursiera, necasatorita, chirias in Bucuresti care are asigurate sumele de 29.000 de lei pentru raspundere civila si 30.000 de lei bunurile din locuinta inchiriata va plati o prima anuala totala de asigurare de 63,23 de lei.

In acelasi sens, pentru varianta Premium un cuplu de manageri (varsta 40 de ani ea si respectiv 48 de ani el)casatoriti, cu doi copii, proprietari in Buzau (zona cu risc seismic mare n.r.) vor plati o prima anuala totala de 610, 28 de lei pentru sume asigurate intre 1.000-150.000 de euro) in vederea acoperirii unei game variate de riscuri cum ar fi raspunderea civila (20.000 de euro suma asigurata), locuinta(150.000 de euro), bunuri de locuinta (30.000 de euro), bunuri casabile (10.000 de euro), bunuri scolari (1.500 de euro), etc.

Groupama a preluat in 2007 si 2008 Asiban, BT Asigurari si subsidiara din Romania a OTP Garancia, pe care a inceput sa le fuzioneze intr-o singura structura, Groupama Asigurari.

Pentru 2009, Groupama a raportat afaceri mai mici cu 10,9% in Romania, la 209 milioane euro, punand evolutia pe seama contextului economic dificil in conditiile crizei. Grupul a precizat ca, "intr-un context de criza economica", activitatea de asigurare de bunuri a scazut anul trecut cu 7,9%.

"Aceasta evolutie implica in special segmentul auto, pe o piata mult mai putin matura decat cea occidentala, ce a inregistrat o scadere a vanzarilor de autovehicule noi cu 63% pana la finalul lui noiembrie 2009", argumenteaza Groupama.

Grupul francez a precizat ca subsidiara romaneasca "a demarat masuri de redresare tehnica a portofoliului". Groupama Asigurari si-a majorat recent capitalul social cu 59,3 milioane de lei (echivalentul a 14 mil. de euro), pana la 1,1 miliarde de lei, prin aport in numerar din partea actionarului majoritar francez. Principalii concurenti din Romania ai grupului francez sunt austriecii de la VIG si grupul german Allianz.

La nivelul grupului, Groupama a afisat pentru 2009 un profit net de 660 milioane de euro, in crestere cu 142% fata de 2008, pe fondul cresterii cifrei de afaceri consolidate cu 7,6%, la 14,5 miliarde de euro.