Ministerul Finantelor Publice (MFP) a vandut ieri, la prima licitatie din martie, obligatiuni pe 5 ani in valoare de 368,9 milioane lei (90 milioane euro), cu un randament mediu in scadere la 7,08% pe an, potrivit datelor bancii centrale.
Randamente atat de mici nu au mai fost platite de MFP din toamna lui 2007.

Valoarea anuntata initial a licitatiei era de 600 milioane lei, iar randamentul maxim acceptat a fost de 7,10% pe an. Bancile au depus cereri de cumparare de 2,12 miliarde lei.

Ultima licitatie pentru titluri pe 5 ani a avut loc pe 3 decembrie 2009, cand finantele au luat din piata 1,23 miliarde lei, cu un randament mediu de 10% pe an.

Finantele si-au propus sa atraga in martie 4 miliarde lei prin cinci emisiuni de titluri de stat, cu 40% mai mult decat au luat in februarie.
In primul trimestru din 2010 ministerul si-a propus sa atraga de pe piata locala 10-12 miliarde lei. In 2009, Finantele au luat din piata aproape 65 miliarde lei (peste 15 miliarde euro), de peste cinci ori mai mult decat in 2008.

Randamentul acordat de MFP la titlurile de stat emise a inceput sa scada treptat de la inceputul anului, de la nivelul de 10% pe an in ultimele doua luni din 2009. Scaderea a fost sprijinita si de masurile bancii centrale de diminuare a ratei dobanzii de politica monetara, aflata in prezent la 7% pe an.

De asemenea, MFP a anuntat ca, pana la finalul primului trimestru, vrea sa emita eurobonduri de 1 miliard euro pe piata externa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri