In primul trimestru din 2009, brokerii intermediasera prime de 130 milioane euro.

"De obicei, persoanele care lucreaza in companiile de asigurari au un portofoliu de clienti si isi infiinteaza societati de brokeraj. Spre exemplu, un inspector de asigurari isi infiinteaza o companie de brokeraj, iar portofoliul sau de clienti il trece la portofoliul societatii nou-infiintate", a declarat luni presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), Bogdan Andriescu (foto).

El a precizat ca, astfel, clientul brokerului poate ramane asigurat la aceeasi societate de asigurari.

Aproape jumatate (49,5%) din primele intermediate de brokeri in primul trimestru au fost reprezentate de vanzarile pe segmentul Casco, iar 30,6% dintre politele intermediate au fost reprezentate de asigurarile RCA.

Totodata, intermedierile pe segmentul de asigurari de incendiu si calamnitati reprezinta 5,8% din totalul intermedierilor in primul trimestru, asigurari de viata reprezinta 5,7%, asigurarile de raspundere civila generala 2,7%, restul fiind reprezentate de alte segmente de asigurari.

Din totalul politelor Casco incheiate in Romania, 50% sunt vandute prin brokeri.

La finalul primului trimestru erau 530 de companii de brokeraj, fata de 500 de brokeri la finalul lui 2009.

El a explicat ca nu exista clienti noi in piata, in conditiile in care unii clienti ai societatilor de asigurare trec in zona de brokeraj, dupa infiintarea de noi societati, acesta fiind de fapt un transfer al afacerilor.

"Estimez ca aceasta tendinta de infiintare de noi companii de brokeraj in asigurari sa continue o perioada de timp", a adaugat Andriescu, prezent la FIAR - Forumul International Asigurari-Reasigurari, organizat la Sinaia.

Unii reprezentanti ai pietei de brokeraj considera ca afacerile pe segmentul de retail ar genera "cresteri mari prin dezvoltare in teritoriu", in timp ce afacerile pe segmentul corporate depind in mare parte de evolutia economica.

In 2009, brokerii de asigurari au intermediat prime brute subscrise de 725 milioane euro, fata de 735 milioane euro in 2008.