La nivel de companie insa, Vlcek spera ca aceasta va reusi sa pastreze nivelul afacerilor de anul trecut prin atragerea de clienti noi, in special din zona corporate si echilibrarea portofolilui dominat in prezent de segmentul auto.

“La nivel de piata, pe sectorul non-viata, astept o scadere intre 6-8% comparativ cu anul trecut. Pe sectorul de asigurari de viata nu pot estima insa ce se va intampla pentru ca noi vom incepe oficial activitatea pe acest segment in septembrie. In ceea ce priveste Uniqa Asigurari, ne asteptam la o evolutie echilibrata, similara cu cea de anul trecut. Speram nu doar ca vom pastra nivelul de prime brute subscrise, dar ca vom reusi sa ne echilibram portofoliul dominat in prezent de segmentul auto”, a declarat Alfred Vlcek (foto).

Pe segmentul asigurarilor generale, primele brute subscrise au avansat cu 2,03% in 2009, de la 7,068 miliarde de lei la 7,211 miliarde de lei (1,64 mld. euro). In 2009, Uniqa Asigurari a inregistrat un profit de 2,47 milioane de lei, iar primele brute subscrise de catre companie anul trecut au totalizat 496,70 milioane de lei. In prezent, capitalul social al asiguratorului este de 320,26 milioane de lei.

Grupul austriac s-a extins pe piata locala pe segmentul asigurarilor de viata prin transformarea companiei Agras Asigurari specializata in asigurari generale in Uniqa Asigurari de Viata.

Dat fiind faptul ca clientii se gandesc mai mult pe timp de criza la cum sa economiseasca pentru ca in viitor sa nu mai aiba probleme financiare, oficialul Uniqa vede un mare potential pe segmentul asigurarilor de viata. Conform celor spuse de Vlcek, din toamna produsele de asigurare de viata vor fi vandute atat prin propria retea de retail, cat si prin Raiffeisen Bank cu care asiguratorul are un parteneriat pentru distributia produselor de pe segmentul asigurarilor generale.

El a mentionat ca este foarte dificil de estimat ce se va intampla la nivel de piata in a doua jumatate a anului in conditiile instabilitatii economiei. “Am anuntat ca nu vom creste tarifele pe RCA in campania de vara in ciuda cresterii TVA cu 5 puncte procentuale si incercam prin aceasta masura sa nu ne punem clientii intr-o situatie inconfortabila si sa poata plati in continuare primele de asigurare”, a spus Vlcek, adaugand ca spera ca impactul maririi TVA sa fie estompat de asigurator prin vanzarile noi.

In ciuda mediului economic extrem de dificil, oficialul Uniqa se declara optimist. “Piata a scazut in primul semestru, iar anul 2010 in sine va fi foarte greu pentru toti asiguratorii, insa suntem optimisti pentru ca daca ne uitam la rezultatele Uniqa Asigurari din primul trimestru vedem ca, desi piata a scazut, nu am fost foarte afectati. Apoi, ca semnale pozitive vedem ca in domeniul transporturilor comenzile cresc, ceea ce inseamna ca investitorii se intorc in Romania”, a mai comentat Vlcek.

Citeste aici despre evolutia pietei de asigurari din Romania in primele 4 luni ale anului 2010.

In prezent, portofoliul asiguratorului este dominat de sectorul auto cu o pondere de 85-86%, iar cel non-auto de 14-15%. “Speram ca pana la finalul anului sa crestem segmentul non-auto pana la 20% in totalul portofoliului companiei prin cresterea numarului de clienti corporate”, a adaugat oficialul Uniqa Asigurari.

In urma inundatiilor recente, asiguratorul a inregistrat circa 100 de dosare de daune, iar valoarea despagubirilor aferente acestora se ridica la 400.000 de lei. “Incercam sa-i platim cat mai repede posibil pentru ca este vorba despre clienti persoane fizice, romani din clasele sociale defavorizate care au mare nevoie de acesti bani in urma pagubelor produse de inundatii. Pana acum nu este un numar mare de dosare, dar ne asteptam sa mai fie si alte dosare pentru ca inundatiile inca nu s-au terminat”, a mai spus Vlcek.

Compania a lansat odata cu sosirea la Bucuresti, din Austria, a expozitiei „Dracula Voievod si Vampir” si proiectul UniqArt menit sa spirjine diverse initiative din domeniul artelor. “Am sponsorizat aceasta expozitie de arta insa nu dorim sa vorbi despre cat am platit. Cred insa ca daca ne uitam la exponate putem spune ca niciodata nu se investeste suficient in arta. Acesta este doar inceputul, vom sponsoriza in continuare astfel de evenimente prin intermediul proiectului (UniqArt) demarat astazi (08.07.2010)”, a precizat Vlcek.
In acelasi timp, exponatele sunt asigurate de catre Uniqa Asigurari si Uniqa Austria, iar valoarea asigurata este de cateva milioane de euro.

Uniqa Asigurari a lansat de asemenea in toamna anului trecut un proiect menit sa incurajeze si sa sustina antreprenoriatul in Romania. Astfel, asiguratorul a lansat in luna octombrie 2009 un nou canal de vanzari, denumit UniqAgent, prin care voia , sa subscrie la acea data prime brute in valoare de circa 20 de milioane de euro pana in 2012, in urma unei investitii de 4 milioane de euro in urmatorii 5 ani.

“Proiectul UniqaAgent merge mai incet decat am crezut la inceput pentru ca in actualul context economic oamenii se gandesc de doua ori inainte de a incepe propria afacere. Avem deschise 8 astfel de agentii si speram ca pana la finalul anului vom avea in total 20 de agentii UniqaAgent”, a mai declarat Vlcek.

Potrivit actualului plan de afaceri, Vlcek a explicat ca se astepta ca pana la finalul anului agentiile UniqAgent sa reprezinte 5% din afacerile companiei in Romania. “Antreprenorii care au optat pentru acest model de afaceri sunt veniti fie de la competitorii companiei fie sunt fosti angajati. Uniqa a investit initial circa 5.000-10.000 de euro pentru fiecare agentie de acest gen in sisteme IT, marketing, mobilier (in medie 7.000 de euro pentru fiecare sucursala UniqAgent)”, a explicat Vlcek.

Piata asigurarilor a scazut usor in 2009. Vezi aici cifrele

Piata asigurarilor a scazut usor in 2009. Vezi aici cifrele