Piata de private banking din Romania se afla intr-un stadiu incipient de dezvoltare, insa potentialul acesteia este ridicat

"O spun clar, din pacate, ca in Romania nu exista o piata de private banking. Clientii pe care ii incadram in categoria private banking trebuie sa continue sa se dezvolte si sa creasca", sustine Laurentiu Mitrache (foto), presedintele executiv al Bank Leumi Romania, unul dintre jucatorii din sistemul bancar care se axeaza pe private banking.

Seful subsidiarei locale a Bank Leumi explica, intr-un interviu, ca activitatea de private banking necesita "o planificare gen mecanism elvetian", calitatea serviciilor oferite clientilor fiind o caracteristica esentiala a acestui business.

Banca mama a institutiei de credit de pe piata locala, Bank Leumi Israel, una dintre cele mai cunoscute banci internationale de private banking, dispune de o retea dezvoltata si ofera posibilitatile de conectare pe plan international a dorintelor de investitii ale clientilor.

„Clientii nostri de retail cu venituri ridicate sunt cei in care vedem potentiali clienti de private banking", sustine Mitrache. Insa, spre exemplu, pentru Bank Leumi Romania clientii tinta trebuie sa dispuna de cel putin 50.000 de euro, in timp ce pentru banca mama aceasta limita este semnificativ mai mare.

Bank Leumi Romania are in prezent aproximativ 200 de clienti de private banking, insa foarte putini au sume mari in cont.

"Nu ne dorim sa ne positionam ca o banca mare de retail si sa fim lideri de piata. Vrem sa punem accent pe calitate, motiv pentru care am lansat si cardul Leumi Gold care are ca tinta clientii cu venituri substantiale. Nu ne asteptam la volume foarte mari, dar ne asteptam la clienti de top", a adaugat Mitrache.

Putin peste un sfert dintre cele 44 de banci de pe piata locala s-au lansat pe segmentul de private banking: BCR, BRD, Raiffeisen, ING, UniCredit Tiriac, Bancpost, , Millennium Bank, RBS, Bank Leumi Romania, MKB Romexterra, OTP, Credit Europe Bank si Volksbank.