Tot mai multe banci au lansat carduri co-branded in 2010, iar aceasta tendinta va continua si in acest an, sustine Cosmin Vladimirescu, country manager pentru Romania si Moldova in cadrul MasterCard Europe. El sustine ca Piata de carduri se va dezvolta in 2011 in ceea ce priveste tehnologia, inovatia si cardurile co-branded.
"Cardul de credit este un produs cerut, iar bancile se simt din ce in ce mai confortabile in a vinde carduri de credit pentru ca problema educatiei financiare a populatiei a inceput sa se mai rezolve", a declarat Cosmin Vladimirescu (foto), intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Banci au semgmentat portofoliile de carduri de credit in 2010 si vor continua acest proces si in 2011, tinta institutiilor de credit fiind sa isi pastreze clientii si sa le ofere noi avantaje prin intermediul cardurilor.

"Exista din ce in ce mai multe beneficii pe cardurile de credit, dar vedem beneficii si pe cele de debit, pentru ca bancile vor sa asigure o mai buna multumire a clientilor", afirma Vladimirescu. Spre exemplu, Banca Transilvania a lansat la finalul anului 2010 un card de debit sub sigla MasterCard destinant clientilor sai de top prin care le ofera acestora servicii speciale, precum un pachet de servicii pe timpul calatoriilor, beneficii la plata cu cardul ori in caz de pierdere sau furt al cardului.

Pe piata cardurilor au fost lansate, in 2010 si la inceputul anului 2011, mai multe carduri co-branded. Cardurile co-branded sunt carduri emise de o banca, un comerciant important si o companie de plata, iar design-ul cardului cuprinde logo-urile celor trei parteneri.

In 2010 au fost lansate sub sigla MasterCard sase carduri cobranded. UniCredit Tiriac Bank si-a asociat imaginea cu Unicef, Garanti Bank a incheiat un parteneriat cu organizatia de mediu World Wide Fund for Nature si a lansat primul card de afinitate eco de pe piata locala. Alte banci au ales sa lanseze carduri co-branded impreuna cu companii mari de pe piata de bunuri sau servicii, astfel ca BCR a lansat un card cu Wizz-Air, BRD a incheiat parteneriate cu Altex si Media Galaxy, iar Alpha Bank Romania s-a asociat cu Cosmote.

"Din ce in ce mai putini comercianti isi permit sa refuze plata cu cardul. Am observat ca exista interes din partea comerciantilor pentru carduri, acceptare sau cobranded. Piata de carduri se va dezvolta in 2011 in ceea ce priveste tehnologia, inovatia si cardurile co-branded", sustine Cosmin Vladimirescu.

Garanti Bank a lansat la inceputul anului 2011 o varianta co-branded a cardului de credit Bonus Card impreuna cu Baneasa Shopping City.

Rezultatele unui studiu realizat de GfK Romania arata ca in prezent 10% din populatia urbana detine un card de credit. Studiul arata ca desi criza economica s-a accentuat in 2010, o posibila explicatie pentru revenirea preferintei pentru utilizarea cardurilor de credit vine din faptul ca bancile s-au concentrat pe promovarea cardurilor de cumparaturi cu accent pe diverse beneficii, printre care si perioada de gratie extinsa.

Citeste si articolul: Top 3 avantaje ale platilor cu cardul

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri