"Cardul de credit este un produs cerut, iar bancile se simt din ce in ce mai confortabile in a vinde carduri de credit pentru ca problema educatiei financiare a populatiei a inceput sa se mai rezolve", a declarat Cosmin Vladimirescu (foto), intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Banci au semgmentat portofoliile de carduri de credit in 2010 si vor continua acest proces si in 2011, tinta institutiilor de credit fiind sa isi pastreze clientii si sa le ofere noi avantaje prin intermediul cardurilor.

"Exista din ce in ce mai multe beneficii pe cardurile de credit, dar vedem beneficii si pe cele de debit, pentru ca bancile vor sa asigure o mai buna multumire a clientilor", afirma Vladimirescu. Spre exemplu, Banca Transilvania a lansat la finalul anului 2010 un card de debit sub sigla MasterCard destinant clientilor sai de top prin care le ofera acestora servicii speciale, precum un pachet de servicii pe timpul calatoriilor, beneficii la plata cu cardul ori in caz de pierdere sau furt al cardului.

Pe piata cardurilor au fost lansate, in 2010 si la inceputul anului 2011, mai multe carduri co-branded. Cardurile co-branded sunt carduri emise de o banca, un comerciant important si o companie de plata, iar design-ul cardului cuprinde logo-urile celor trei parteneri.

In 2010 au fost lansate sub sigla MasterCard sase carduri cobranded. UniCredit Tiriac Bank si-a asociat imaginea cu Unicef, Garanti Bank a incheiat un parteneriat cu organizatia de mediu World Wide Fund for Nature si a lansat primul card de afinitate eco de pe piata locala. Alte banci au ales sa lanseze carduri co-branded impreuna cu companii mari de pe piata de bunuri sau servicii, astfel ca BCR a lansat un card cu Wizz-Air, BRD a incheiat parteneriate cu Altex si Media Galaxy, iar Alpha Bank Romania s-a asociat cu Cosmote.

Citeste si:

"Din ce in ce mai putini comercianti isi permit sa refuze plata cu cardul. Am observat ca exista interes din partea comerciantilor pentru carduri, acceptare sau cobranded. Piata de carduri se va dezvolta in 2011 in ceea ce priveste tehnologia, inovatia si cardurile co-branded", sustine Cosmin Vladimirescu.

Garanti Bank a lansat la inceputul anului 2011 o varianta co-branded a cardului de credit Bonus Card impreuna cu Baneasa Shopping City.

Rezultatele unui studiu realizat de GfK Romania arata ca in prezent 10% din populatia urbana detine un card de credit. Studiul arata ca desi criza economica s-a accentuat in 2010, o posibila explicatie pentru revenirea preferintei pentru utilizarea cardurilor de credit vine din faptul ca bancile s-au concentrat pe promovarea cardurilor de cumparaturi cu accent pe diverse beneficii, printre care si perioada de gratie extinsa.

Citeste si articolul: Top 3 avantaje ale platilor cu cardul

Top 3 avantaje ale platilor cu cardul

Top 3 avantaje ale platilor cu cardul