Dezvoltarea activitati diviziei de companii a Bancpost este un imperativ pentru acest an, afirma Peter Weiss (foto), noul CEO al Bancpost.

“Istoricul meu in sistemul bancar este mai mult pe partea de corporate si, inevitabil, s-a pus intrebarea daca strategia este ca Bancpost sa devina o banca axata pe acest segment. Nu este cazul. Bancpost va continua sa creasca pe segmentul de retail, dar va dezvolta si divizia dedicata companiilor”, a explicat Weiss la prima sa intalnire cu presa dupa numirea la Bancpost.

Peter Weiss, 52 de ani, fost presedintele al RBS Romania (initial ABN Amro) in perioada 2005 – 2009, a preluat functia de director general al Bancpost de la 1 ianuarie 2011. In continuare, Mihai Bogza va pastra functia de presedinte al Consiliului de Administratie, dupa ce timp de doi ani a asigurat si conducerea executiva a bancii.

Bancpost vizeaza sa ofere solutii pentru gestionarea capialului circulant si a lantului de aprovizionare, dar si produse de factoring sau de gestiune a operatiunilor cu numerar.

Citeste si:

“Am inceput sa ne imbunatatim disponibilitatea serviciilor adresate companiilor astfel incat sa fie disponibile si in reteaua de retail”, explica Weiss.

El mizeaza si pe redresarea economiei romanesti in 2011. “Economia o sa mearga mai bine anul acesta decat in 2010. E suficient. Nu dezbat prognoza de crestere economica a FMI, de 1,5%, dar cred ca o sa asistam la redresarea economiei, iar investitorii straini o sa vina in Romania”, sustine seful Bancpost.

Banca are in vizor companiile din industria producatoare de alimente si bauturi, energie, productie, vanzare cu amanuntul si distributie, sanatate, dar si pe cele ce desfasoara activitati de import si export.

Grupul elen EFG Eurobank, actionarul majoritar al Bancpost si al altor companii din Romania, a inregistrat pe piata locala un profit net de 13,9 milioane de euro in primele noua luni din 2010.