“In primele luni din acest an nu am observat o modificare semnificativa la nivelul pietei de solutii de business fata de 2010. Exista inca tendinta de a amana investitiile, insa lucrurile s-ar putea dezgheta odata cu accesarea de fonduri europene. Pe de alta parte, este o deschidere mai mare in zona de productie datorita exportatorilor care au mai multe comenzi si au constientizat ca au nevoie de IT pentru o gestionare mai buna a resurselor interne”, explica managerul.

Producatorul de soft dezvolta solutiile Microsoft NAV (solutie ERP pentru companiile mici si mijlocii), Microsoft AX (o aplicatie ERP pentru companiile medii si mari) si Microsoft CRM (customer relationship management- managementul relatiei cu clientii).

Ioana Razvan (foto) adauga ca in decembrie 2010, la jumatatea anului fiscal al companiei, Microsoft atinsese targeturile de vanzari de solutii ERP (gestionare a resurselor intreprinderii) si CRM (managementul relatiei cu clientii) .

In iulie anul trecut, la inceputul anului fiscal 2010-2010, conducerea diviziei de solutii de business a Microsoft Romania si-a propus sa mentina ritmul de crestere din anul precent atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al cotei de piata. Intre iulie 2009 si iunie 2010, Microsoft Dynamics si-a marit veniturile cu 30%.

Daca Microsoft si-a marit vanzarile de solutii de business in 2010, in schimb, la nivelul pietei, cel putin in zona de solutii ERP, a fost raportata o scadere de 4%, piata ajungand la circa 96 de milioane de euro, conform datelor companiei Pierre Audoin Consultanta (PAC).

“Cred ca anul acesta va fi o crestere a pietei de solutii ERP si CRM, chiar daca parerile analistilor sunt impartite. Dar nu cred ca va mai mult de 10%, cel mai probabil va fi in jur de 7%. Foarte putine autoritati investesc din fonduri proprii, in general sumele alocate sunt din fonduri europene si accesarea acestora ar putea duce la un reviriment pe piata solutiilor de business”, spune Ioana Razvan. Ea estimeaza ca anul trecut vanzarile de aplicatii ERP si CRM au fost de circa 100 de milioane de euro.

Compania a introdus in ultimele luni pe piata locala produsele Microsoft Dynamics NAV 2009 ( o solutie pentru gestiunea afacerilor -ERP- care se adreseaza companiilor mici si mijlocii) si Microsoft Dynamics AX 2009 (o solutie pentru gestiunea afacerilor -ERP- care se adreseaza companiilor mari). Din aprilie vor fi disponibile si solutiile pentru managementul relatiei cu clientii Microsoft Dynamics CRM 2011.

Citeste si:

Pe de alta parte, Microsoft a lansat in luna ianuarie a acestui an si CRM Online, varianta cloud a solutiilor de management al relatiilor cu clientii (produsele cloud permit reducerea costurilor, intrucat aplicatiile, tehnologiile si datele sunt disponibile pe un server virtual, iar clientii platesc in functie de utilizarea acestora).

In primele trei zile de la lansarea acesteia in Romania, au fost create peste 60 de conturi de evaluare a acestei aplicarii, tara noastra fiind a treia in lume ca popularitate. Romania este printre cele sase tari din Europa Centrala si de Est in care este disponibila solutia CRM Online.

Microsoft Romania a avut anul trecut o cota in jurul a 12% pe piata de solutii CRM, conform estimarilor Ioanei Razvan. Deocamdata nu au fost publicate studii despre vanzarile din 2010 de pe acest segment. Insa in 2009, piata de solutii CRM a fost de circa 6,6 milioane de euro

Managerul producatorului de software adauga ca dezvoltarea Microsoft este mai spectaculoasa in zona de CRM, comparativ cu cea de ERP, deoarece segmentul solutiilor CRM este inca in formare, in timp ce piata de ERP este deja matura. In a doua doua jumatate a anului trecut, Microsoft a inregistrat 34 de clienti noi pentru aplicatiile CRM, cu peste 500 de utilizatori.

“In ultimele luni, avem mai multi clienti noi, dar mai mici pentru solutiile Navision, iar pentru AX sunt clienti mai putini, da cu valori mai mari. Pe de alta parte, pentru solutiile cloud exista o deschidere tot mai mare, in timp ce in urma cu cativa ani era o reticenta legata in special de securitate, care acum nu mai este . Si sunt dorite in cloud si solutiile de ERP, nu doar cele de CRM”, mai spune sefa diviziei Dynamics.

In anul fiscal 2009-2010, in Romania, aproximativ 80% din veniturile diviziei de business au fost generate de solutiile ERP, iar restul in zona de CRM Pe de alta parte, in jur de 70% din businessul Microsoft Dynamics era generat de companiile mici si mijlocii, iar restul de 30% de companiile mari.

Sefa diviziei de aplicatii de business a Microsoft: Fondurile europene au crescut bugetele unor clienti

Sefa diviziei de aplicatii de business a Microsoft: Fondurile...

Microsoft Dynamics are peste 500 de clienti (precum Banca Transilvania, Medihelp International, Tiriac Leasing, Ascendis, Sprider Stores Romania, Ikea, Flanco, Televiziunea Romana, Nubiola Romania) si 25 de parteneri, intre acestia numarandu-se LLP Romania, Novensys, Ager Solutions, Iquest, Brinel, Kepler Management Systems, Matricia Solutions si Industrial Software.