Piata locala de aplicatii IT de business va continua sa scada si in acest an, dar sunt si clienti care aleg sa investeasca in solutii informatice. Printre acestia se numara companii care au obtinut fonduri europene, care reprezinta unul din factorii care se asteapta sa contribuie la cresterea Microsoft pe piata solutiilor de business.
Printre obiectivele Ioanei Pana, cea care a preluat in iunie conducerea Microsoft Dynamics, divizia de solutii pentru companii a producatorului de software, se numara majorarea cotei de piata la 10% pe segmentul aplicatiilor de business in anul fiscal 2010-2011 (1 iulie 2010-30 iunie 2011) si cresterea nivelului de recunoastere a solutiilor producatorului american in randul companiilor medii din Romania.

Cu toate ca bugetele companiilor pentru IT au continuat sa scada, oficialul Microsoft afirma ca in prima jumatate a acestui an calendaristic compania a reusit sa isi majoreze cota de piata, deoarece tot mai multi manageri de IMM-uri au ales sa investeasca in solutii de gestionare a afacerilor.

“Chiar daca in 2010 piata a scazut comparativ cu 2009, businessul Microsoft a crescut. Una dintre principalele cauze este si constientizarea in randul managerilor a necesitatii unor astfel de solutii. Desi au existat multi pesimisti care credeau ca nimeni nu va investi in solutii IT in criza multi clienti au continuat sa investeasca tocmai datorita acestei necesitati de optimizare a modului in care se deruleaza afacerilor. Iar la aceasta crestere au contribuit si fondurile structurale pentru ca o parte din companiile care au primit finantari au derulat astfel de proiecte”, explica Ioana Pana (foto), cea care din iunie este Microsoft Business Solutions Lead.

Anterior, ea a lucrat timp de sase ani la SAP Romania, cel mai mare furnizor de solutii de management al resurselor intreprinderii (ERP) pe piata locala, iar intre 2000 si 2004 la Siveco Romania, cel mai mare producator autohton de software, conform retelei de socializare profesionala LinkedIn.

SAP avea o cota de 24% pe piata solutiilor ERP in urma cu doi ani, producatorul german fiind urmat de Oracle (15%) si Totalsoft (10%), potrivit companiei de consultanta Pierre Audoin Consultants (PAC).

In 2008, piata totala de ERP (solutii si servicii de implementare a acestora) a fost de aproximativ 120,6 milioane de euro, in timp ce anul trecut a scazut la 97,9 milioane de euro.

Ioana Pana crede ca in curand ar putea incepe o revenire a mediului de business si inclusiv a domeniului IT, dar nu precizeaza cand vanzarile de solutii de business vor reveni la nivelul maxim din anii 2007-2008.

“S-a observat o crestere a numarului de oportunitati (n.red cereri de oferta pentru diferite solutii) si ne asteptam ca acest numar sa se mareasca pentru ca managerii devin tot mai interesati de aplicatiile de business. Stiu companii de zeci de milioane de euro care acum isi implementeaza astfel de solutii pentru ca vor sa evalueze utilizarea resurselor dintr-un anumit departament”, mai spune Pana.

Microsoft Dynamics are peste 350 de clienti din import si distributie, retail, productie, administratie publica, sanatate, servicii financiare, printre acestia numarandu-se IKEA, TVR, Farmec Cluj- Napoca, Avenir Telecom, Banca Transilvania si RH Printing.

Aproximativ 70% din businessul Microsoft Dynamics este generat de companiile mici si mijlocii, iar restul de 30% de companiile mari.

“Traditional, Microsoft a tintit companiile mici si mijlocii cu solutiile sale, dar odata cu dezvoltarea solutiei AX(Axapta) segmentul de piata se largeste mult in zona companiilor mari. Iar in ultimii ani, la nivel global, proportia proiectelor in zona companiilor mari a crescut constant”, a mai spus oficialul producatorului de software.

Compania dezvolta solutiile Microsoft NAV (solutie ERP pentru companiile mici si mijlocii), Microsoft AX (o aplicatie ERP pentru companiile medii si mari) si Microsoft CRM (customer relationship management- managementul relatiei cu clientii).

In Romania, aproximativ 80% din veniturile diviziei de business sunt generate de solutiile ERP, iar restul in zona de CRM
De altfel, Ioana Pana afirma ca isi doreste ca in anul fiscal 2010-2011 sa creasca ponderea aplicatiilor de CRM in veniturile Microsoft.

Despre masurile de austeritate implementate de la Guvern de la 1 iulie managerul afirma ca este foarte posibil ca institutiile publice sa isi micsorarea bugetelor pentru IT, insa proiecte vor continua sa apara.

“Cand sunt schimbari dramatice, piata nu se aliniaza rapid. Aceasta schimbare va avea o oarecare lentoare in implementare, dar cu siguranta cu atunci cand personalul se reduce este nevoie de o solutie informatica mai performanta care sa compensese deficitul de personal. Dar aceste lucruri vin in timp, schimbarile nu se vor intampla intr-o luna sau doua”, afirma Pana cu privire la posibilitatea ca investitiile in aplicatii IT sa creasca in domeniul public ca urmare a concedierilor ce vor avea loc.

Spre deosebire de majoritatea celorlalti competitori internationali, conducerea Microsoft a ales sa comercializeze produsele companiei prin parteneri, in Romania lucrand cu circa 20-25 de parteneri printre care LLP Romania, Novensys, Ager Solutions, Brinel, Kepler Management Systems, Matricia Solutions si Industrial Software.

"Istoric, Microsoft a fost implicat in businessul de volum si daca iti doresti un business de volum ai nevoie de parteneri ca sa dezvolti acest model. Aproape toti vendorii de pe piata care au produse de business in zona de volum adopta modelul prin parteneri. Iar avantajul pentru un partener de-al nostru este faptul ca nu se teme ca Microsoft va veni sa-l concureze”, explica Ioana Pana.

In general, producatorii internationali de software de business aleg sa aiba parteneri, dar in acelasi timp isi promoveaza solutiile direct clientului, in foarte multe cazuri companiile ajungand sa concureze pentru acelasi proiect.







Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri