In 2006, SIVECO, cel mai mare producator local de software, castiga in Cipru un contract de 1,5 milioane de euro, acesta fiind primul mare proiect al companiei la nivel international pe zona de educatie. Daca nu ar fi mizat pe extindere, probabil ca producatorul care desfasoara acum proiecte in 24 de tari ar fi trecut mult mai dificil prin criza, a afirmat pentru wall-street.ro, Alexandru Cosbuc, vicepresedinte al departamentului de proiecte internationale din cadrul SIVECO Romania.
Softurile pentru invatamant vor inseamna circa 40% din cifra de afaceri de 65 de milioane de euro la care ar putea ajunge in acest an compania de software.Iar, din cele 26 de milioane de euro pe care le vor genera solutiiile de educatie in businessul SIVECO de anul acesta, circa jumatate sunt vandute in strainatate.

Practic, anul acesta, vanzarile de eLearning in alte tari vor aduce jumatate din veniturile pe care le va avea in acest an producatorul la nivel international. Restul veniturilor din strainatate sunt generate de clientii din zone precum agricultura, sanatate sau administratie. Anul trecut, SIVECO a vandut solutii eLearning de peste 20 de milioane de euro la nivel international, iar cifra de afaceri a companiei a fost de 55 de milioane de euro.

“Proiectele internationale au fost o mare sansa. Din 2005-2006 am simtit ca putem iesi in afara si, daca nu am fi facut acest lucru, probabil ne-ar fi fost foarte greu. Probabil ne-am fi strangulat in 2009, atunci cand guvernul a alocat foarte putine fonduri pentru educatie si companiile private au redus masiv bugetele pentru resurse umane. Noi am format o echipa de vanzari internationale din 2003-2004. La inceput am abordat tarile de langa noi pentru ca ne-am gandit ca sunt similare cultural. Apoi, ne-am dat seama ca distanta culturala poata fi depasita si ne-am orientat spre tarile cu bugete si in care solutiile noastre se potrivesc pentru ca sunt tari care nu sunt nici foarte in urma, dar nici nu au depasit momentul acestor softuri”, explica Alexandru Cosbuc (30 de ani).

Compania s-a indreptat catre Emiratele Arabe Unite, Oman, Bahrain, Kuweit, Qatar, Azerbaidjan, Turkmenistan, Kazahstan, Maroc, Tunisia si Uniunea Europeana. In UE, SIVECO dezvolta proiecte in special pentru Comisia Europeana, compania avand 21 de proiecte de cercetare pentru comisie.

In acest an, compania a desfasurat proiecte in tarile din zona Golfului Persic, a inceput proiecte noi in Turkmenistan si Kazahstan, si poarta discutii pentru contracte in Qatar si Kuweit. Primele noua luni din acest an au fost similare cu perioada similara din 2010, iar pana la finalul anului producatorul de soft ar mai putea obtine venituri importante din Azerbaijan.

Primul mare contract international al SIVECO in zona educationala a fost in 2006, cand producatorul a castigat un proiect de 1,5 milioane de euro in Cirpu. Pe de alta parte, cel mai mare contract international este unul in valoare de 12 milioane de euro semnat la finalul lui 2009 in Maroc. Compania desfasoara proiecte mari si in Emiratele Arabe Unite, de unde incepand cu 2008 obtine anual 5-6 milioane de euro. Astfel, aceste doua tari sunt si cele care aduc cele mai mari venituri.

“In Emirate, odata ce livrezi bine, te extinzi cu usurinta. Suntem din UE si ei privesc Romania ca pe un fel de Elvetia. Proiectele din Emirate sunt referinte valoaroase pentru ca aceasta este una dintre tarile cele mai avansate tehnologic si cultural, dintre cele mai deschise, dar si bogate din zona Golfului. Sunt un fel de Marea Britanie a Golfului”, mai spune Cosbuc.

Tocmai de aceea, SiVECO a si infiintat in Emiratele Arabe o companie noua care se numeste Software Innovative Vision. Investitia in noul birou deschis in septembrie anul trecut a fost de circa 100.000 de euro. Pentru acest birou lucreaza zece angajati, toti de origine araba.

Conducerea SIVECO isi doreste sa mai deschida filiale si in alte tari, iar cel mai probabil urmatoarea tinta este Maroc. Acest birou ar putea fi deschis in prima jumatate a lui 2012.
O tara in care producatorul a patruns mai dificil este Azerbaidjan, deoarece din 1991, de cand si-a obtinut independenta in fata Uniunii Sovietice, acest stat a incercat sa se dezvolte foarte multe prin resursele locale. Primul contract cu azerii a fost semnat in 2008 si de atunci compania s-a extins continuu in aceasta tara.

Pe de alta parte, cei de la SIVECO isi doresc foarte mult sa patrunda si in Arabia Saudita, o piata in care este de asemenea dificil de intrat. Conducerea companiei incearca de aproximativ un an sa intre pe piata araba, un termen obisnuit avand in vedere ca ciclurile de vanzare ale SIVECO la nivel international sunt intre unul si doi ani.

“Este o tara cu un specific aparte, este dificil sa obtii pana si viza si sa mergi pentru prezentari. In Arabia este diferita cultura, deciziile sunt mai lente. Iar ei niciodata nu vor lucra cu o firma straina, nici chiar din Europa. Si cel mai important este sa ne gasim partenerul potrivit. Suntem in discutii cu un partener pentru ca ne trebuie neaparat unul local. De fapt, acesta si este modelul de business: sa gasim un partener local si impreuna mergem la Ministerul Educatiei dintr-o anumita tara. Pana acum am vorbit cu cinci companii in Arabia Saudita si acum suntem in discutii destul de avansate cu una dintre ele. Problema este ei mereu cer un parteneriat pe cinci ani si noi ne dorim foarte mult sa ne cunoastem, sa facem initial un parteneriat pe un an. Acum am gasit pe cineva si o sa facem un contract pe doi ani”, afirma Cosbuc.

Dintre cei aproxiamativ 1.000 de angajati ai SIVECO circa 10% lucreaza pentru proiectele din strainatate ale companiei. De asemenea, dintre acesti in jur de 100 de angajati, circa 70 lucreaza pentru clientii din zona de educatie.

Pentru a-si extinde businessul, compania a recrutat si cetateni straini, in prezent avand in permanenta in echipa de la Bucuresti cinci angajati de alta nationalitate.

“Pentru cei care fac parte din echipa internationala delegatiile sunt un stil de viata. Practic, patru din cinci zile pe saptamana sunt in delegatii”, mai spune Alexandru Cosbuc. In afara de cei cinci angajati permanenti, in anumite proiecte, compania recruteaza si cate 40-50 de profesori din zona in care se desfasoara respectivul contract. Practic, aceste zeci de profesori trebuie sa ii invete pe restul dascalilor din acea tara cum sa foloseasca softurile implementate.

Pentru 2012, vicepresedintele SIVECO isi doreste sa extinda proiectele din Oman, Bahrain si Maroc, sa inceapa un proiect pe iPad in Kuweit si sa castige un proiect "mare" in Malta.

Ce inseamna mare? "Circa zece milioane de euro", afirma Cosbuc.

“Unele tari sunt foarte avansate tehnologic. De exemplu, in Emirate, Bahrain si Kuweit au cumparat iPaduri pentru elevi. Au si caiete, dar folosesc si iPad si noi ne straduim acum sa facem lectii electronice pentru iPad", mai spune managerul.

SIVECO Romania a fost infiintata in anul 1992 si se numara printre cei mai importanti integratori de sisteme IT si dezvoltatori de aplicatii software de pe piata locala.

Compania are in prezent peste 1.000 de angajati si desfasoara proiecte in 24 de tari.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri