Initiativa trainingurilor a pornit de la Altex, care a contactat in prima faza distribuitorul oficial al Apple in Romania, Apcom. Impreuna, au dezvoltat proiectul ASR (Assisted Sales in Retail). Primele discutii au avut loc in luna iulie a anului curent, dupa care presedintele Altex, Dan Ostahie, precum si alti oficiali ai companiei, au primit la Bucuresti mai multi reprezentanti de varf ai Apple din Marea Britanie printre care si general manager-ul pe regiune. Marea Britanie este una dintre pietele cheie ale companiei americane. In regiune aflandu-se peste 30 de magazine Apple Store.

Oficialii Altex au discutat mai multe planuri pentru viitoare parteneriate, axandu-se pe programul de instruire al celor 21 de vanzatori romani ce se vor ocupa de punctele de vanzare ale Apple in magazinele retailerului autohton. “Avem o lista bogata de proiecte, pe termen scurt pregatim o campanie de comunicare”, a declarat un reprezentant al Altex, pentru wall-street.ro.

Costurile procesului de recrutare si trainingurile au fost suportate integral de catre Apcom, Altex a suportat partea de implementare in store. Initial, la training, au fost inclusi 92 de oameni, ulterior numarul acestora reducandu-se la 21, fiind alesi cei mai performanti. Media de varsta a acestora este de 22 de ani. Oficialii Altex au tinut sa sublinieze ca proiectul este unic in Romania. “Niciun alt brand nu a dezvoltat un astfel de proiect pana in prezent. Consideram ca personalul specializat va aduce un plus valoare experientei de cumparaturi”.

Desi wall-street.ro a incercat sa afle mai multe de la reprezentantii Apple din Marea Britanie acest lucru nu a fost posibil deoarece politica companiei americane este una extrem de stricta, interviurile trebuind programate in prealabil, raspunsurile trebuind sa treaca prin filtrul departamentului de relatii cu presa pe Europa.

Produsele Apple sunt in aceasta perioada in crestere in totalul vanzarilor Altex, tabletele fiind leaderul vanzarilor, iPad 2 detinand 65% din totalul vanzarilor totale pe segmentul de tablete.

“Tendintele pentru urmatorii ani sunt de crestere pe segmentul de tablete, acestea urmand sa egaleze vanzarile de laptop-uri”, a declarat Dan Ostahie, presedinte al Altex.

Citeste si:

In prima faza, pana la finalul lunii octombrie, persoana pregatita de Apcom va fi prezenta in magazinul Media Galaxy din Baneasa urmand ca pana la finalul anului sa creasca treptat numarul de magazine care vor include astfel de angajati. Perioada trainingului a fost de o luna.

Totodata, Altex dezvolta si un proiect complementar in sapte magazine proprii, in care compania va include “un mobilier special” pentru prezentarea produselor, mobilerul facand parte dintr-un program global “iPad”.

Oficialii Altex vor aduce in Romania cel mai recent iPhone in urmatoarele zile. Unii concurenti ai companiei, precum eMag.ro sau EvoMag.ro, au introdus optiunea de a precomanda produsul la preturi incepand cu circa 3.000 de lei.

Oficialii Altex au subliniat ca vor aduce iPhone 4S "la un pret mai mic decat cei de la eMag.ro".

Principalii concurenti ai Altex, companie cu afaceri de 195 mil. euro la nivelul anului 2010, sunt Flanco, Domo, precum si eMag.ro, PCFun.ro sau Cel.ro.

Apple distribuie produse si prin magazinele Apple Premium Reseller sau Apple Authorised Reseller - o lista a acestor magazine puteti accesa aici.