Numarul de precomenzi pentru varfurile de lance Apple este de ordinul miilor, in crestere continua de la an la an, stocurile nefiind insa suficiente pentru a le satisface “intr-o singura transa”. Cosul mediu de cumparaturi in magazinele Apple Premium Reseller iStyle a crescut de la an la an si, mai mult, la fiecare produs de baza achizitionat, se vinde si un accesoriu, spune, intr-un interviu exclusiv pentru wall-street.ro Dragos Vrinceanu, retail manager iStyle.

Lantul de magazine a generat in 2017 o cifra de afaceri de 34 milioane de euro, o dublare fata de acum doi ani.

“Increderea in brandul Apple a crescut puternic fata de acum cativa ani. In acea perioada exista o reticenta fata de aceste produse, potentialii clienti fiind influentati negativ de zvonuri din piata, de forumuri unde oamenii isi dadeau cu parerea despre produse, deseori fara macar a le fi folosit. Odata cu cresterea numarului de utilizatori a crescut si increderea in produse”, puncteaza Vrinceanu.

In ultimii ani compania si-a extins atat prezenta fizica, ajungand la 9 magazine (patru in Bucuresti, cinci in Brasov, Constanta, Cluj, Iasi si respectiv Timisoara) si un numar de 70 de angajati.

Strategia iStyle in urmatorii ani

Strategia companiei iStyle, cel mai mare Apple Premium Reseller din Romania, pe piata din 1999, se va schimba. “Daca in anii precedenti ne-am axat pe expansiune, pentru a ajunge la cat mai multi clienti din tara, acum ne vom consolida – si aici vorbesc in special la training-ul angajatilor, prioritatea numarul unu a mea in urmatoarea perioada”.

Online-ul a crescut foarte mult in ultimii ani, insa cei mai multi clienti inca simt nevoia sa vina in magazinele fizice, sa atinga si sa testeze produsele, inainte de a-l achizitiona. “Online-ul nu a luat din ponderea magazinelor, cele doua medii evoluand in paralel”, spune managerul iStyle.

Intrebat ce influenta ar putea avea o potentiala intrare directa a Apple pe piata locala, Dragos spune ca, observand ce se intampla pe alte piete unde resellerii vand in paralel cu compania-mama, nu va exista nicio problema. “Inca nu pot spune daca piata va creste, insa sunt sigur ca am conlucra eficient”, spune, increzator, retail managerul.

Totodata concurenta pe piata resellerilor Apple este, mai mult, o conclucrare pentru cresterea pietei. “Mergem chiar impreuna cu ei la training-uri, deci daca nu ii consideram chiar frati, putem spune ca sunt, in mod sigur, verisori de-ai nostri”, spune, zambind, Dragos Vrinceanu.

In ceea ce priveste programul de buyback, oficialul companiei spune ca ponderea totala a clientilor care vin sa achizitioneze produse noi oferind la schimb altele vechi este "foarte aproape de double digit". Suma de bani primita poate sa ajunga la pana 50-60% din valoarea produsului nou, variind, evident, in functie de modelul oferit, brand, starea telefonului/laptop-ului etc.".

Stocuri “mai constante”

Fara a oferi date concrete privind stocurile initiale alocate pietei locale de catre Apple, Dragos spune ca de-a lungul timpului a observat o imbunatatire a constantei produselor. “Daca acum cativa ani primeam transa initiala, apoi era destul de imprevizibil cand primeam urmatoarele, acum lucrurile s-au stabilizat – nu avem astazi unitati, stim cu siguranta cate vom avea saptamana viitoare. Stocurile initiale sunt de mii de unitati”, spune el.

Managerul se asteapta sa vanda 1:1 atat iPhone XS cat si XS Max, precomenzile fiind similare cu cele ale modelelor anterioare, iPhone 8 si X.

Flagship-ul iStyle este magazinul din Baneasa Shopping City, ajutat si de zona, trafic, mediul general in care este plasat. “Daca vor aparea oportunitati noi de deschidere de noi magazine, da, luam in calcul, insa in prezent, dupa cum spuneam, focusul este pe consolidarea business-ului si training-ul angajatilor.

“Angajatii trebuie motivati mereu, iar principalul factor este faptul ca lucreaza cu probabil cel mai puternic brand de pe piata, un brand foarte bine vazut. Financiar sunt, de asemenea, foarte bine motivati – peste media pietei.

Focus pe accesorii

Accesoriile au luat avans ca pondere a vanzarilor din total, ca urmare a focusului iStyle. “Din ce in ce mai multi clienti sunt interesati sa completeze o achizitie cu cel putin un accesoriu. De exemplu degeaba ai iPad Pro, daca nu ai un pencil sau o tastatura. Noi nu fortam niciodata mana clientilor, insa le oferim multiple alegeri complementare”, spune Dragos.

In ceea ce priveste varfurile de lance lansate recent in Romania, iPhone XS, XS Max, managerul spune ca cele mai multe preorders au fost pentru XSMax.

Totodata, romanii incep sa prefere culori din ce in ce mai vii. "De la non-culori monotone, negru-alb, clientii au devenit mai deschisi culorilor/nuantelor “in trend”. Atat la produsele de baza (gold, rose) cat si in accesorii", spune retail managerul.

“Oamenii l-au cerut inca de anul trecut, dorind ecrane din ce in ce mai mari, cu un display ca al iPhone X. Preorders-urile sunt mai multe decat ce avem in stoc in prezent – pastram, ca in fiecare an, ordinea: primul venit, primul servit.

Principalii concurenti ai Apple pe piata locala sunt Samsung, Huawei, Sony sau LG.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri