Oficialii Altex Romania au spus ca se abtin sa faca predictii in date exacte intrucat sectorul de electroIT este prins in mecanica generala a economiei europene si dat fiind anuntul facut zilele acestea de agentiile de rating privind zona euro “este bine sa ramanem rezervati, pana cand vom vedea care sunt masurile propuse in plan european”. Cu toate acestea, Dan Ostahie, presedinte al companiei, spune ca este sigur ca 2012 va fi un an mai bun pentru Altex.

Pe 2011, compania ar putea anunta afaceri de peste 200 de milioane de euro, in crestere de la 185 mil. euro in 2010.

Tabletele cu siguranta vor creste ca si cota de piata, smartphone-urile vor fi si ele in topul preferintelor iar tehnologia 3D va avea un impuls in 2012”, considera oficialii companiei care subliniaza ca se vor axa in 2012 pe cresterea nivelului de servicii catre clienti atat la nivel de comanda cat si de livrare.

Oficialii Flanco spun ca piata ar putea creste in 2012 pana la circa 1,25 mld. euro, fata de circa 1,1 mld. euro nivelul estimat pentru 2011.

„Dupa 2 ani in care achizitiile au fost inghetate, consumul reintra pe un trend de crestere, insa totusi ramanem rezervati, intrucat contextul macroeconomic general se mentine nesigur. Retailul electroIT, ca parte a consumului, a fost extrem de afectat de criza dat fiind ca vorbim despre produse care nu sunt de stricta necesitate”, considera oficialii retailerului detinut de grupul Asesoft, care mai detine si eMag.

Reprezentantii retailerului Flanco considera ca sectorul de televizoare va avea o dinamica foarte crescuta si in 2012, ca si in anii anteriori. Astfel, televizoarele LED si LCD vor continua sa creasca in volum de vanzari, televizoarele 3D vor avea de asemenea cea mai spectaculoasa crestere. In categoria PC-urilor, raportul de vanzari laptop – PC va continua sa creasca in favoarea dispozitivelor portabile iar tebletele vin puternic din spate. O alta categorie pe care mizeaza retailerul este cea a smartphone-urilor.

Citeste si:

Pentru 2012, compania va continua extinderea retelei de magazine prin deschiderea de unitati sub noul concept inaugurat anul acesta in magazinul Unirea din Capitala. „De asemenea, vom continua investitiile in dezvoltarea angajatilor. Bugetul de training al companiei s-a dublat in 2011 fata de 2010, pana la 2 milioane lei. Cea de-a treia prioritate pentru investitii va fi reprezentata de zona de servicii, pe care dorim sa o perfectionam. Garantia all inclusive, cardurile de fidelitate, sunt cateva din serviciile pe care mizam in 2012 pentru a creste si fideliza baza de clienti”.

Cea mai mare provocare a anului 2011 a fost, in cazul Flanco, lupta impotriva reticentei clientilor de a investi in noi tehnologii. „A existat o adevarata batalie pentru a aduce clientii in magazine si a-i convinge ca achizitia de produse ITC, cash sau in sistem de credit, este una pe termen lung, o investitie care aduce beneficii si imbunatateste calitatea vietii. Clientul trebuie luat din fata televizorului/radioului, din fata cutiei de scrisori, sau chiar din strada si adus in magazin, cu ajutorul campaniilor de marketing inteligente”, mai spun oficialii companiei.

Antreprenorul Marius Ghenea, presedinte al FiT Distribution (companie ce detine, printre altele, PCFun.ro sau PCGarage.ro), spune ca in continuare este dificil de estimat evolutia pietei de profil. “Stim insa ca pe electroIT cererea reala exista in continuare si este in crestere, asa ca singura problema este sa ne asiguram ca aceasta cerere, aceste necesitati clare ale consumatorilor romani gasesc un raspuns potrivil in oferta noastra”.

Device-urile mobile vor fi cele mai interesante pentru consumatorii din zona electroIT, “mai ales ca vedem deja un content in plina dezvoltare si expansiune, content care pana la urma este la baza dezvoltarii utilizarii mobile a echipamentelor IT si de comunicatii, impreuna cu o estimata crestere si in 2012 a penetrarii Internet, a vitezei de acces corelate cu o scadere a pretului platit pentru acest acces, care va face utilizarea Internetului nu doar mai simpla in mediul mobil, dar si mult mai ieftina”, mai spune Ghenea.

Antrepenorul spune ca in 2012 va continua sa investeasca in dezvoltarea organica a magazinelor online ale grupului aratandu-se interesat si de activitatea de consolidare – achizitii de noi magazine online cu potential bun de crestere. Totodata, Marius Ghenea va continua extinderea platformei marketplace – GarageMall.ro.

Considerati ca piata electroIT va creste in 2012? Ce doriti sa transmiteti retailerilor? Comentati mai jos.