Bogdan Vlad detinea 13,3% din companie, iar Dan Teodosescu 16,3%.

Practic, in acest moment Radu Apostolescu (35 de ani) este singurul cofondator care a mai ramas implicat in actionariatul eMag, el controland in prezent 16.33 % din Dante International, compania care opereaza site-ul eMag.

Totdata, Asesoft Distribution, cea mai mare companie locala de distributie, a ajuns sa detina 80.67 % din companie, in timp ce Asesoft Web, controleaza 3% din companie.

Asesoft Distribution este detinuta in proportii egale de Iulian Stanciu (foto 1) si Sebastian Ghita, insa Ghita este doar actionar, managementul fiind asigurat de Stanciu. De curand, conducerea Asesoft Distribution a anuntat ca aceasta companie a fost rebranduita sub numele de Network One Distribution.

Prima tranzactie dintre compania controlata de Stanciu&Ghita si eMag a fost in 2009, cand Asesoft Distribution a cumparat 51% din eMag.

Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG

Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG

“Eu am inceput negocierile ca o continuare a tranzactiei facute in 2009 cand am cumparat 51%”, a afirmat pentru wall-street.ro, Iulian Stanciu, presedinte al Asesoft Distribution si totodata director general al eMag.

El nu a precizat valoarea tranzactiei, insa a spus ca a fost o „valoare corecta” si ca va ramane prieten cu ceilalti doi cofondatori ai retailerului online cu afaceri estimate la circa 150 de milioane anul trecut.

Radu Apostolescu ramane in actionariat
Intrebat daca va avea loc o noua tranzactie cu eMag si daca in prezent exista negocieri cu Radu Apostolescu (foto 2) pentru vanzarea unui nou pachet de actiuni, Stanciu a afirmat ca nu sunt astfel de discutii si ca Apostolescu, in prezent vicepresedinte si director de dezvoltare al eMag, va ramane partenerul sau in companie.

Stanciu nu a colaborat cu o companie specializata de avocatura sau consultanta pentru aceasta tranzactie, ci cu departamentul juridic intern.

eMag este un magazin online lansat in 2001 care initial vindea doar produse IT si de birotica. In ultimii ani, in special dupa tranzactia din 2009, s-a dezvoltat foarte mult, conducerea companiei retailerului estimand pentru anul trecut o cifra de afaceri de circa 150 de milioane de euro, fata de 102 milioane de euro in 2010.

Citeste si:

El nu a oferit date despre indicatorii financiari inregistrati anul trecut, insa a precizat ca cifra de afaceri a fost una “foarte buna”, iar profitul “conform obiectivelor “.

Cresterea spectaculoasa a vanzarilor eMag in ultimii ani a fost determinata atat de faptul ca tot mai multi romani cumpara de pe internet, dar si de introducerea de noi produse si servicii in portofoliul eMag. De exemplu, compania a inceput sa vanda produse precum jucarii, carti, muzica, articole de bricolaj si servicii precum asigurari.

Incep sa vanda in strainatate
“Cu siguranta, ne vom continua planul de extindere a ofertei cu noi categorii de produse, le vom anunta in perioada urmatoare. De asemenea, anul acesta vom incepe vanzarea si in afara tarii”, afirma Iulian Stanciu.

El adauga ca veniturile din strainatate depind mai ales de momentul lansarii platformei online.

„Lucram in acest timp cu o echipa de opt programatori pentru a face platforma multilingvistica, multi-valuta, multi-TVA si multi-produs. Este o dezvoltare complexa, dar o facem o singura data si apoi personalizarea pentru o tara se va face usor si pasii de dezvoltare vor fi mai rapizi”, explica directorul general al eMag.

Potrivit datelor eMag, site-ul era la finalul lui 2011 cel mai mare magazin online din Sud-Estul Europei dupa cifra de afaceri. Conform acelorleasi date, eMag avea la finalul lui 2011 o cota de 70% in comertul online din Romania, iar vanzarile companiei pe piata locala sunt
de 12 ori mai mari decat tot comertul online din Bulgaria.

Numar aproape dublu de angajati in doi ani
In prezent eMag are 470 de angajati, compania angajand aproape 250 de persoane in ultimii doi ani.

Recrutarile vor continua si in perioada urmatoare mai ales ca managementul isi doreste sa deschida puncte de livrare eMag in magazinele Flanco. Flanco avea la finalul anului trecut o retea de 75 de magazine si, la fel ca si eMag, face parte din grupul de companii condus de Iulian Stanciu (Asesoft Distribution, eMag si Flanco).

eMag opereaza magazinul www.emag.ro, sapte showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova si cinci puncte de livrare in Bucuresti (zona Obor si Unirea Shopping Center), Suceava (Iulius Mall), Ploiesti (Real) si Braila (Promenada Mall).