"Estimam ca piata romaneasca va creste accelerat si in acest an, in acelasi trend ca si in 2004, in special pe piata notebook-urilor", a spus Elizarov.
       
La ora actuala, in Romania, notebook-urile detin o cota de piata de 16 la suta din vanzarile totale de calculatoare, mult sub Europa Occidentala, acolo unde vanzarile de laptop-uri si desktop-uri sunt egale, cu o medie de 38 la suta. in Statele Unite, vanzarile de notebook-uri detin o cota mult mai mare din piata.

In Romania, in 2005 s-au vandut in medie circa patru notebook-uri la mia de locuitori, comparativ cu o medie de opt, respectiv 13 laptop-uri la mia de locuitori comercializate in Rusia si Ungaria.

La nivelul trimestrului trei al anului trecut, Acer detinea o cota de piata de 23 la suta in ceea ce priveste notebook-urile pe piata romaneasca, situandu-se pe primul loc pe acest segment.

Citeste si:

"Am inregistrat o crestere de peste 400 la suta pe primele noua luni ale anului precedent, mult peste cea pietei, si vrem sa ne situam pe prima pozitie si in Romania in ceea ce priveste notebook-urile, ca si in cazul majoritatii tarilor europene unde suntem pe primele doua pozitii", a spus directorul de vanzari pentru Romania, Bogdan Iftemie.

In 2006, compania doreste sa se mentina pe primul loc pe piata romaneasca in segmentul notebook-urilor, locul trei pe segmentul LCD si sa se situeze intre primii 10 pe segmentul PC-urilor. Pe piata notebook-urilor din Europa, Africa si Orientul Mijlociu, Acer se claseaza pe primul loc cu o cota de piata de 20 la suta in 2005.
 
Compania Acer a fost infiintata in Taiwan, la mijlocul anilor 70, avand in total 5.600 de angajati si 100 filiale, inclusiv una in Romania, cifra de afaceri pe anul 2004 fiind de aproximativ sapte miliarde de dolari.