Allegro Group Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de comert electronic, care detine site-uri precum Autovit.ro, Compari.ro sau Mercador.ro, este interesat in continuare de achizitii, in special in zona de site-uri business to consumer, a declarat pentru wall-street.ro, Raluca Georgescu, directorul general al companiei.
Allegro face parte din grupul Naspers, care a cumparat in 2009 Autovit.ro - cel mai vizitat site de anunturi pe segmentul auto, in 2010 furnizorul de servicii de comert electronic Gecad ePayment (in prezent PayU Romania), iar in decembrie anul trecut a achizitionat Fashion Days, un site de haine si accesorii care are operatiuni in Romania, Cehia, Ungaria, Slovacia, Slovenia si Bulgaria.

Site-urile Fashion Days cuprind produse de la designeri precum Armani, Diesel, Dolce&Gabbana sau Calvin Klein, pentru care reducerile pot ajunge pana la 80%, insa acestea sunt disponibile numai membrilor. Practic, o persoana poate deveni membru doar daca primeste invitatie din partea unui alt client. Site-ul este descris ca fiind cel mai mare club online de shopping din zona Europei de Sud-Est. Fashion Days are 220 de angajati, in Romania fiind centrul de unde este coordonata activitatea in toate cele sase tari in care acesta are operatiuni. Site-urile au in jur de 800.000 de utilizatori la nivel regional. Activitatea Fashion Days Holding, compania care detine site-urile Fashion Days este coordonata de Cristian Ducu, CEO si fondator al platformei de comert electronic.

Sefa Allegro Romania nu a oferit date despre valoarea tranzactiei sau despre pachetul de actiuni vandut, insa a afirmat ca Naspers detine pachetul majoritar .

In prezent, Allegro nu este in negocieri cu alti antreprenori din Romania, insa compania “prospecteaza piata”.

“Da, planul este sa facem noi achizitii. Acum suntem mai mult in zona de consumer to consumer, adica avem platforme precum Mercador si Autovit, unde se intalnesc vanzatorii cu cumparatorii, si vrem sa facem investitii si in zona de business to consumer, cum este Fashion Days. Fashion Days este inceputul”, explica Raluca Geogrescu (27 de ani), adaugand ca grupul Allegro Romania este interesat de achizitia de magazine online.

“In zona aceasta ne uitam acum. Pe segmentul acesta este si Compari.ro”, afirma Georgescu.

Managerul Allegro Romania afirma ca pe langa coordonarea echipei locale a Allegro, unul dintre joburile ei este sa gaseasca site-uri pentru posibile achizitii.

“Cand facem o achizitie ne intereseaza ca acel site sa fie lider de piata, sa fie pe o piata cu potential de crestere, sa se potriveasca cu strategia noastra, adica sa fie jucator de comert electronic. Bineinteles, conteaza antreprenorul, echipa”.

Din aprilie 2010, de cand lucreaza pentru Allegro Romania, Georgescu spune ca grupul a purtat zeci de discutii cu antreprenorii romani, insa cu mai putini de zece au fost si negocieri pentru achizitii. Deocamdata, Naspers, grupul care detine Allegro, a cumparat Autovit.ro, Gecad ePayment si Fashion Days.

Printre site-urile de care au fost interesati cei de la Allegro se numara si cele de reduceri colective (de cupoane de reduceri).

“Ne-am gandit o vreme la ele, dar am ajuns cumva la concluzia ca nu se stie cat vor dura in timp. Sa nu fie o crestere foarte mare acum, iar in doi, trei ani sa cada. Dar este o piata la care ne-am uitat si partea ei buna este ca a impulsionat comertul electronic, plata online”, afirma managerul Allegro Group Romania.

De asemenea, compania si-a dorit sa achizitioneze un site generalist de anunturi, dar pentru ca nu au gasit un business precum isi doreau, in august 2010 au lansat Mercador.ro, site care in prezent are in jur de 2,5 milioane de vizitatori lunar.

Georgescu spune ca antreprenorii romani isi doresc foarte mult sa isi vanda businessurile, dar le lipseste experienta.

“Am gasit si cazuri de oameni care erau dispusi sa vanda, dar nu aveau firma deschisa”, afirma sefa companiei de comert electronic.

Allegro Group Romania si-a inceput activitatea pe piata locala in 2007, iar, in prezent, detine site-urile Autovit (anunturi auto), Mercador (anunturi generaliste), TrendZone (anunturi despre moda si frumusete), Compari.ro (comparare de preturi), care au peste patru milioane de vizitatori unici pe luna.

Practic, Raluca Georgescu, coordoneaza o echipa formata din 25 de persoane, echipa care se ocupa de site-urile Autovit, Mercador si TrendZone. Site-ul Compari.ro este gestionat de o echipa din Ungaria. Pe de alta parte, Fashion Days este un business separat si este coordonat de Cristian Ducu.

In prezent, businessul Allegro in Romania este format in principal din veniturile site-ului de anunturi auto Autovit.ro. Managerul nu a precizat care sunt veniturile site-ului, insa a afirmat ca in 2011 cifra de afaceri a fost dubla fata de 2010, iar anul acesta businessul Autovit.ro va creste cu 50%.

Cresterea este determinata de faptul ca Autovit si-a marit echipa de vanzari cu circa 50%, iar compania se dezvolta din ce in ce mai mult in vestul tarii, zona in care nu a fost prezenta pana acum.

Pentru Autovit lucreaza 15 angajati, iar pentru Mercador zece. Managerul Allegro afirma ca nu vor fi facute noi angajari pana la finalul anului.

Planul conducerii companiei pentru 2012 este legat de numarul de afisari.

“Anul acesta vrem sa devenim lideri pe piata de anunturi online”.

Astfel, Raluca Georgescu isi doreste ca Autovit sa creasca de la circa 1,7 milioane de vizitatori unici pe luna la circa doua milioane la finalul anului. In aprilie, Autovit a inregistrat in jur de 1,2 milioane de clienti, conform Studiului de Audienta si Trafic pe Internet. Pe de alta parte, Georgescu vrea ca Mercador sa creasca de la 2,5 milioane de vizitatori unici la trei milioane.

Serviciile Mercador sunt gratuite, insa din iulie-august anul acesta, compania va impune o taxa. Aceasta nu va fi pentru publicarea de anunturi, ci pentru servicii suplimentare, cum sunt cele de promovare a anunturilor postate, de evidentiere a acestora.

Conducerea companiei nu a facut estimari in legatura cu veniturile pe care le-ar putea genera Mercador.ro, Georgescu afirmand ca asteapta sa vada cat de deschisa este piata din Romania pentru acest tip de servicii.

Pe de alta parte, despre TrendZone, un site de anunturi pentru zona de moda si frumusete, care este dezvoltat ca parte a Mercador.ro, managerul companiei spune ca acesta va creste odata cu Mercador. In prezent, TrendZone reprezinta in 10% din traficul Mercador, adica are aproximativ 250.000 de vizitatori unici pe luna.

Allegro Group Romania face parte din grupul international Allegro, care si-a inceput activitatea in comertul electronic in Polonia, in 1999. In prezent, grupul este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de e-commerce din Europa. Grupul Allegro activeaza in 17 tari de pe 3 continente si face parte din grupul media multinational Naspers.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri