Cyber Center, ultimul produs oferit de Romtelecom clientilor business, include servicii ca gazduire de rack/echipament/server, folosirea de servere sau echipamente de stocare oferite in mod exclusiv sau partajat, salvare/recuperare date, securitate, design web, monitorizare proactiva, design si implementare de planuri de protectie in caz de dezastre, comunicatii de date si Internet, etc.

Romtelecom este singura companie care poate oferi servicii complete care includ gazduire, comunicatii de date si Internet, echipamente, administrare de aplicatii si continut. De asemenea, Cyber Center este singurul data center proiectat dupa ultimul standard al Asociatiei Industriei de Telecomunicatii, publicat in mai 2005, acesta fiind, totodata, certificat pentru managementul calitatii ISO 9001.

“Cu cei peste 50.000 de clienti de servicii de banda larga atrasi in mai putin de un an, Romtelecom a demonstrat ca nu mai este doar un furnizor de servicii de telefonie fixa. Iar compania nu se opreste doar la lansarea unor noi solutii de date si Internet, prin Cyber Center, noul serviciu de gazduire a datelor, intrand pe piata serviciilor IT sofisticate, care necesita o infrastructura dezvoltata, de incredere, dar si expertiza pentru sustinerea acestui serviciu” a spus Vasile Voicu in cadrul conferintei de astazi, de la Romexpo. El a estimat ca piata locala pentru serviciile de gazduire a datelor se ridica la aproximativ 3 milioane euro pe an in acest moment si ca aceasta se va dubla in urmatorii doi ani.

Citeste si:

Pentru clientii business, Cyber Center ofera o oportunitate de outsourcing in conditii avantajoase, cu acces la o infrastructura partajata care asigura costuri minime clientilor. Romtelecom detine 2 centre in acest moment, in Bucuresti si Brasov, cu o suprafata totala de 900 mp.

In ceea ce priveste serviciile de conectare la Internet, Vasile Voicu a aratat ca, desi atat solutiile tip dial-up, cat si cele de broadband inregistreaza in Romania o tendinta de crestere, la nivelul anului 2006 se poate observa deja clar o mai rapida crestere a conexiunilor tip broadband in Romania, care ating o valoare dubla fata de cele de dial-up. “Tendinta pe termen mediu si lung este de crestere a ratei penetrarii conexiunilor de banda larga la Internet odata cu dezvoltarea aplicatiilor bazate pe web, care vor necesita la randul lor servicii de tipul CyberCenter de integrare, mentenanta si suport”, a remarcat Vasile Voicu.

Romtelecom a lansat oferte proprii pentru solutii de date si Internet in ultimii doi ani si are deja o baza solida, in crestere, de clienti pentru astfel de servicii.