Compania media online a mai anuntat ca noua platforma va directiona integral toate reclamele intermediate de Yahoo incepand din al III-lea trimestru al acestui an, in acest moment urmarindu-se doar atragerea advertiserilor catre folosirea acestui nou sistem. Potrivit oficialilor Yahoo, citati de NBC, acest nou sistem va permite adevertiserilor tintirea mai buna a posibililor consumatori, prin plasarea contextuala a unei reclame, in functie de temenii introdusi in campul de cautare.

Aditional tintirii consumatorilor in functie de cuvintele cheie cautate, sistemul Yahoo de plasare a publicitatii va folosi si alte criterii, precum cele demografice sau geografice spre exemplu Yahoo va face distinctia dintre denumirile geografice identice din regiuni diferite de pe Glob, plasand publicitatea in functie de aceste diferente. De asemenea, cumparatorii de spatii publicitare vor putea sa calculeze din start costul atragerii unui consumator prin intemediul Yahoo, observand de asemenea in timp real ce rata de click are bannerul afisat pentru a putea face modificarile necesare cat mai repede cu putinta.

Google impotriva tuturor

Analistii considera aceasta imbunatatire drept cea mai importanta mutare a Yahoo in acest an, cel de al doilea motor de cautare din lume beneficiand in acest moment de aceeasi tehnologie folosita de Google. Upgrade-ul anuntat de Yahoo era asteptat in industrie, actuala platforma, intitulata Overture Systems, functionand din 1998, la vremea sa reprezentand o revolutie in domeniu. Insa, intre timp, Google a inovat, aducand constant imbunatatiri sistemului de plasare a reclamelor online, atragan advertiserii si implicit si veniturile, Yahoo castigand cu 40% mai putin la o afisare decat Google.

Anuntul Yahoo vine la o saptamana dupa ce Microsoft, al treilea jucator pe piata, a anuntat lansarea AdAcenter, un sistem asemanator cu care compania specializata in special in producerea de software spera sa ajunga din urma pe Yahoo dar mai ales pe Google, care detine o cota de piata dubla comparativa cu urmatorul clasat. Astfel, potrivit ultimului studiu Nielsen//NetRatings, cotele de piata ale Google si Yahoo au crescut in martie fata de luna precedenta la 49% respectiv 22%, in timp ce MSN a pierdut trei procente, ajungand la un total de 11% din cautarile din USA.

Tot saptamana trecuta, in publicatia Wall-Street Journal au aparut informatii potrivit carora o factiune din conducerea Microsoft ar dori achizitionarea unei cote din Yahoo, pentru a putea face mai bine fata concurentei din partea Google. Tehnologia folosita de catre Microsoft in plasarea publicitatii nu este foarte avansata, oficialii companiei dorind achizitionarea unei parti din Yahoo pentru a beneficia de tehnologia celui de al diolea motor de cautare. Prin noul sau upgrade, Yahoo promite sa devina in timp un rival pentru Google, devenind in acelasi timp mult mai apetisanta pentru orice achizitie din partea unui competitor.